Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Za wyższymi marżami na produkty mięsne powinna iść wartość dodana

Branża mięsna bez wątpienia chciałaby widzieć sytuację, że konsumenci wolą droższe mięso i wędliny. Bo oznacza to wyższe marże. Za wyższymi marżami powinna jednak iść wartość dodana. I to nie chodzi o wartość dodaną deklarowaną, ale rzeczywistą, wynikającą np. z uczestnictwa w oficjalnie uznawanym systemie jakości - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bogusław Barański, dyrektor Polskiego Klastra Mięsnego.

Za wyższymi marżami na produkty mięsne powinna iść wartość dodana
Na fot. Bogusław Barański, współtwórca i dyrektor Polskiego Klastra Mięsnego

Według Bogusława Barańskiego zakładom, które stawiają na realną wartość dodaną, okoliczności rynkowe bardzo sprzyjają. - Wśród konsumentów, zrażonych różnego rodzaju "niespodziankami" jakościowymi, zaczyna wzrastać skłonność do kupowania wyrobów mięsnych o wyższej cenie, a jeszcze przy tym opatrzonych zapewnieniem, że produkty powstały w sposób albo tradycyjny, albo uwzględniający szczególnie wysoki reżim technologiczny - wskazuje dyrektor klastra. - Taki trend w zasadzie teraz zaczyna dominować. Nabiera on znaczenia nie tylko w grupie nabywców z grubym portfelem. To bardzo znamienne, że po bardziej wiarygodne wędliny sięgają też osoby z dość ograniczonym budżetem domowym: wolą kupić mniej, ale coś lepszego - dodaje.

Zwraca uwagę, że obecnie nie ma bardziej obiecującego segmentu mięsa i wędlin, niż segment wędlin tradycyjnych i premium. - Firmy muszą jednak pamiętać, aby deklaracje co do jakości miały pokrycie w ich rzeczywistej jakości, czy też sposobu produkcji. Do tej pory w większości przypadków same deklaracje wystarczały. Uważam, że to się może szybko zmienić - podkreśla Bogusław Barański. - Zwłaszcza, że niektóre firmy coraz konsekwentniej wprowadzają do swoich procedur produkcyjnych oficjalne systemy jakości. To może diametralnie zmienić układ sił wśród graczy celujących w segment premium. Analogiczne przykłady z innych krajów, takich jak Niemcy, Francja czy Włochy wyraźnie na to wskazują - akcentuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Bogusław Barański RSS ALERT    /    Polski Klaster Mięsny RSS ALERT    /    klaster RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    wędliny premium RSS ALERT    /    produkty tradycyjne RSS ALERT    /    premium RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.243.26.210
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.