REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Za wyższymi marżami na produkty mięsne powinna iść wartość dodana

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-01-2011, 08:06
Za wyższymi marżami na produkty mięsne powinna iść wartość dodana
Na fot. Bogusław Barański, współtwórca i dyrektor Polskiego Klastra Mięsnego

Branża mięsna bez wątpienia chciałaby widzieć sytuację, że konsumenci wolą droższe mięso i wędliny. Bo oznacza to wyższe marże. Za wyższymi marżami powinna jednak iść wartość dodana. I to nie chodzi o wartość dodaną deklarowaną, ale rzeczywistą, wynikającą np. z uczestnictwa w oficjalnie uznawanym systemie jakości - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bogusław Barański, dyrektor Polskiego Klastra Mięsnego.

REKLAMA

Według Bogusława Barańskiego zakładom, które stawiają na realną wartość dodaną, okoliczności rynkowe bardzo sprzyjają. - Wśród konsumentów, zrażonych różnego rodzaju "niespodziankami" jakościowymi, zaczyna wzrastać skłonność do kupowania wyrobów mięsnych o wyższej cenie, a jeszcze przy tym opatrzonych zapewnieniem, że produkty powstały w sposób albo tradycyjny, albo uwzględniający szczególnie wysoki reżim technologiczny - wskazuje dyrektor klastra. - Taki trend w zasadzie teraz zaczyna dominować. Nabiera on znaczenia nie tylko w grupie nabywców z grubym portfelem. To bardzo znamienne, że po bardziej wiarygodne wędliny sięgają też osoby z dość ograniczonym budżetem domowym: wolą kupić mniej, ale coś lepszego - dodaje.

Zwraca uwagę, że obecnie nie ma bardziej obiecującego segmentu mięsa i wędlin, niż segment wędlin tradycyjnych i premium. - Firmy muszą jednak pamiętać, aby deklaracje co do jakości miały pokrycie w ich rzeczywistej jakości, czy też sposobu produkcji. Do tej pory w większości przypadków same deklaracje wystarczały. Uważam, że to się może szybko zmienić - podkreśla Bogusław Barański. - Zwłaszcza, że niektóre firmy coraz konsekwentniej wprowadzają do swoich procedur produkcyjnych oficjalne systemy jakości. To może diametralnie zmienić układ sił wśród graczy celujących w segment premium. Analogiczne przykłady z innych krajów, takich jak Niemcy, Francja czy Włochy wyraźnie na to wskazują - akcentuje.

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 295) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH