Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Zakład Drobiarski Stasin walczy o rynki azjatyckie

- Przed wybuchem ptasiej grypy byliśmy na etapie oczekiwania na kontrolę z Chin, która miała odebrać zakład i dopuścić go na ten rynek. Walczymy też o bardzo duży rynek, jakim są Filipiny. Aby dostać się na rynki azjatyckie, trzeba wypełnić bardzo skomplikowane procedury - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Wojciech Zarzycki, wiceprezes zarządu i dyrektor ds. finansowo-rozwojowych Zakładu Drobiarskiego w Stasinie Sp. z o.o.

Zakład Drobiarski Stasin walczy o rynki azjatyckie
fot. stasin.pl

Zakład Drobiarski w Stasinie w ujęciu wartościowym sprzedaje ok. 40 proc. swojej produkcji na rynki eksportowe.

- Sprzedajemy na całą Europę, od Portugalii, gdzie zaopatrujemy największą sieć handlową, przez Hiszpanię, Francję, Anglię, Niemcy, Litwę. Od niedawna mamy certyfikat BRC, który umożliwia nam wysyłki do Anglii. Elementy droższe: filet i udziec z indyka w większości eksportujemy na Zachód. Udziec to idealny element dla firm produkujących kebab. Po ptasiej grypie powróciliśmy także do sprzedaży na rynek Białorusi - dodaje.

ZD Stasin eksportuje także na Ukrainę, ale Wojciech Zarzycki przyznaje, że jest to niepewny rynek.

- Do eksportu na Ukrainę nie trzeba dodatkowych uprawnień. Można tam sprzedawać jedynie na przedpłatę. Dlatego nie wchodzimy tam na siłę. Najbardziej czekamy na odblokowanie rynku chińskiego - dodaje (rozmawialiśmy jeszcze przed decyzją o odblokowaniu tego rynku - przyp. red.)

Ciekawym kierunkiem eksportowym dla Stasina jest Liban. Zdobycie uprawnień do wysyłki na ten rynek trwało blisko dwa lata.

- Jesteśmy prawdopodobnie jedynym polskim zakładem, który eksportuje indyka do Libanu. Wysłaliśmy tam już sześć kontenerów. Liban to bardzo ciekawy kraj. Ma 3 mln mieszkańców, podczas gdy na świecie mieszka 30 mln Libańczyków. Jest to kraj bankowo-handlowy, który ma w pobliżu duże rynki takich krajów jak Syria, Iran i Irak. . Mięso produkowane dla Libanu musi spełniać wymogi uboju rytualnego. Ważnym jest, że sprzedaż realizowana jest na zasadzie akredytywy. Jest to bezpieczna forma sprzedaży - dodaje Zarzycki.

Zakład Drobiarski w Stasinie powstał w 2007 roku. Głównym obszarem działalności spółki jest rozbiór i ubój mięsa indyczego. Moce ubojowe zakładu to 500 tys. sztuk drobiu miesięcznie. Kanały dystrybucji to przede wszystkim przetwórnie mięs i sieci hurtowe. W 2015 roku przychody ze sprzedaży Zakładu wyniosły 184,7 mln zł, a zysk netto 3,4 mln zł.

Pełna treść rozmowy z Wojciechem Zarzyckim o kondycji branży mięsnej i drobiarskiej w Polsce, perspektywicznych rynkach eksportowych oraz o zagrożeniach wynikających z rosnącej w niekontrolowany sposób produkcji drobiarskiej w Polsce dostępna jest w Strefie Premium

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

ZD Stasin RSS ALERT    /    Zakład Drobiarski w Stasinie RSS ALERT    /    Wojciech Zarzycki RSS ALERT    /    indyki RSS ALERT    /    eksport drobiu RSS ALERT    /    eksport drobiu do Chin RSS ALERT    /    Liban RSS ALERT    /    eksport na Ukrainę RSS ALERT    /    Azja RSS ALERT    /    drób RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.196.190.32
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.