Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Zakład Mięsny Poliwczak stawia na automatyzację

- Brak wykwalifikowanej kadry stanowi dla nas wyzwanie, dlatego staramy się maksymalnie automatyzować procesy w firmie - mówi Celina Poliwczak, prezes Zakładu Mięsnego Poliwczak.

Zakład Mięsny Poliwczak stawia na automatyzację
Zakład Mięsny Poliwczak, fot. poliwczak.com.pl

Autor: informacja prasowa
Data: 10-07-2019, 10:42

Według prognoz GfK Polonia, spożycie mięsa w Polsce do końca 2020 roku będzie rosło w ponad siedmioprocentowym tempie. Już dziś statystyczny Polak zjada więcej niż 70 kg mięsa rocznie, w tym aż 20 kg wędlin, podaje GUS.

Rośnie apatyt Polaków na mięso. Jeszcze w 2015 roku w Polsce przeciętny obywatel zjadał ponad 60 kg mięsa, dziś jest to już ponad 70 kg. Prawie 1/3 konsumowanego mięsa stanowią wędliny, które najczęściej produkowane są przez rodzinne firmy z sektora MŚP. Według danych Instytutu Biznesu Rodzinnego (IBR) co trzecia rodzinna firma (32%) działa w branży handlowej, do której zaliczany jest sektor mięsny. Siłę familijnych przedsiębiorstw najlepiej widać po ich wkładzie w PKB kraju. Ponad 800 tysięcy rodzinnych firm wytwarza prawie 20% Produktu Krajowego Brutto Polski, wynika z danych IBR.

Według KPMG największym wyzwaniem z jakim zmagają się obecnie firmy rodzinne, są stale rosnące koszty pracy. 60% zapytanych firm rodzinnych uważa, że to największe wyzwanie, jakie stoi przed ich biznesem.

- Brak wykwalifikowanej kadry stanowi dla nas wyzwanie, dlatego staramy się maksymalnie automatyzować procesy w firmie - zauważa Celina Poliwczak, prezes Zakładu Mięsnego Poliwczak.

Mysłowicka firma, która produkuje i sprzedaje wędliny na południu Polski, zdecydowała się zainwestować w nowoczesny system wspierający zarządzanie. W połowie roku w ZM Poliwczak rozpoczął się proces wdrażania systemu klasy ERP. Dotychczas w przedsiębiorstwie funkcjonowało kilka rozwiązań, które wspierały różne obszary, ale jak zauważa pani prezes, nie zaspokajały one rosnących potrzeb firmy.

- Do tej pory korzystaliśmy z różnych systemów, które wprowadzane były dość dawno i nie zawsze odpowiadały naszym potrzebom i oczekiwaniom. Wdrożenie nowego systemu ma pomóc nam w integracji wszystkich działów naszej firmy pod jednym szyldem - opowiada współwłaścicielka firmy.

Po wstępnym rozeznaniu rynku, firma ze Śląska wybierała między dwoma rozwiązaniami IT. Finalnie Zakład Mięsny Poliwczak zdecydował się na wybór rozwiązania oferowanego przez BPSC - Impuls EVO. 

- Mamy duże doświadczenie i doskonale znamy specyfikę branży. Impuls EVO to sprawdzone w wielu firmach rodzinnych rozwiązanie IT, które spełnia oczekiwania nawet najbardziej wymagających przedsiębiorców. Nasz system łączy w sobie różne zaawansowane rozwiązania. Od zarządzania finansami, personelem, produkcją, sprzedażą na logistyce kończąc - tłumaczy Mateusz Kluba, Team Leader obszaru Produkcja w BPSC.

więcej informacji:

ZM Poliwczak RSS ALERT    /    Zakład Mięsny Poliwczak RSS ALERT    /    Celina Poliwczak RSS ALERT    /    Mysłowice RSS ALERT    /    BPSC RSS ALERT    /    Mateusz Kluba RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.69.220
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.