Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Zakłady mięsne coraz częściej podejmują ryzyko

Aktualnym problemem firm mięsnych jest duża konkurencja cenowa i nadal w dużej mierze niewykorzystane moce produkcyjne, szczególnie wśród średnich przedsiębiorstw - zauważa w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso.

Zakłady mięsne coraz częściej podejmują ryzyko
Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso (fot. Związek Polskie Mięso)

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 28-10-2015, 22:42

- Jak przetwórcy mięsa oceniają bieżącą sytuację na rynku?

Z moich obserwacji wynika, że aktualnym problemem firm mięsnych jest duża konkurencja cenowa i nadal w dużej mierze niewykorzystane moce produkcyjne, szczególnie wśród średnich przedsiębiorstw. Najwięksi gracze powiększają swoje udziały w rynku, koncentrując się na specjalizacji produkcji i optymalizacji kosztów. Ponadto, rosnący udział sieci i dyskontów w strukturze sprzedaży mięsa i jego przetworów oznacza nieustanną presję na dalsze obniżanie cen. Chcąc znaleźć zbyt na swoje produkty, zakłady mięsne coraz częściej podejmują ryzyko i dostarczają swoje wyroby odbiorcom, wobec których powinni być znacznie bardziej ostrożni. Niesie to za sobą nie tylko ryzyko, ale i większe koszty choćby poprzez dodatkowe ubezpieczenia. Nieustająca walka o rynek firm mięsnych stawia dystrybutorów w jeszcze bardziej komfortowej sytuacji płatniczej wobec swoich dostawców. Uregulowaniem tej sprawy zajęła się szeroka koalicja organizacji branżowych z Polską Izbą Mleka i Związkiem Polskie Mięso na czele.  Patrząc w szerszej perspektywie, w tym roku wiele problemów branży nie zostało jeszcze rozwiązanych, tak więc zakłady wciąż muszą podejmować walkę o przetrwanie, przede wszystkim poprzez zdobywanie kolejnych rynków zbytu.

- Podobno współpraca z handlem jest coraz trudniejsza. Słyszy się, że właściciele sklepów niezależnych domagają się warunków, jakie do niedawna zarezerwowane były dla współpracy z partnerami sieciowymi.

- To nie jest nowa sytuacja na rynku. Polskie sieci i polscy dystrybutorzy zaczęli prowadzić taką samą politykę, jak sieci zagraniczne. Właściwie nie ma się czemu dziwić. Skoro na rynku panują określone warunki, wszystkie podmioty szybko się do nich dostosowują. Oczywiście przez takie podejście handel tradycyjny traci również pewną przewagę, jaką były dotychczas lepsze relacje z krajowymi dostawcami, którzy chętniej pogłębiali współpracę z niezależnymi sklepami niż z sieciami. W tej chwili nie ma już na tym polu znaczących różnic.

- W działaniach branży można dostrzec wyraźnie umacniające się trendy paczkowania i plastrowania wędlin. Czy to one będą definiować rozwój rynku w kolejnych latach?

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

więcej informacji:

Witold Choiński RSS ALERT    /    Związek Polskie Mięso RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    rynek mięsa RSS ALERT    /    rynek wędlin RSS ALERT    /    ASF RSS ALERT    /    TTIP RSS ALERT    /    TTIP a branża spożywcza RSS ALERT    /    umowa o wolnym handlu UE-USA RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 100.24.122.228
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.