REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Zakłady mięsne coraz częściej podejmują ryzyko

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-10-2015, 22:42
Zakłady mięsne coraz częściej podejmują ryzyko
Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso (fot. Związek Polskie Mięso)

Aktualnym problemem firm mięsnych jest duża konkurencja cenowa i nadal w dużej mierze niewykorzystane moce produkcyjne, szczególnie wśród średnich przedsiębiorstw - zauważa w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso.

REKLAMA

- Jak przetwórcy mięsa oceniają bieżącą sytuację na rynku?

Z moich obserwacji wynika, że aktualnym problemem firm mięsnych jest duża konkurencja cenowa i nadal w dużej mierze niewykorzystane moce produkcyjne, szczególnie wśród średnich przedsiębiorstw. Najwięksi gracze powiększają swoje udziały w rynku, koncentrując się na specjalizacji produkcji i optymalizacji kosztów. Ponadto, rosnący udział sieci i dyskontów w strukturze sprzedaży mięsa i jego przetworów oznacza nieustanną presję na dalsze obniżanie cen. Chcąc znaleźć zbyt na swoje produkty, zakłady mięsne coraz częściej podejmują ryzyko i dostarczają swoje wyroby odbiorcom, wobec których powinni być znacznie bardziej ostrożni. Niesie to za sobą nie tylko ryzyko, ale i większe koszty choćby poprzez dodatkowe ubezpieczenia. Nieustająca walka o rynek firm mięsnych stawia dystrybutorów w jeszcze bardziej komfortowej sytuacji płatniczej wobec swoich dostawców. Uregulowaniem tej sprawy zajęła się szeroka koalicja organizacji branżowych z Polską Izbą Mleka i Związkiem Polskie Mięso na czele.  Patrząc w szerszej perspektywie, w tym roku wiele problemów branży nie zostało jeszcze rozwiązanych, tak więc zakłady wciąż muszą podejmować walkę o przetrwanie, przede wszystkim poprzez zdobywanie kolejnych rynków zbytu.

- Podobno współpraca z handlem jest coraz trudniejsza. Słyszy się, że właściciele sklepów niezależnych domagają się warunków, jakie do niedawna zarezerwowane były dla współpracy z partnerami sieciowymi.

- To nie jest nowa sytuacja na rynku. Polskie sieci i polscy dystrybutorzy zaczęli prowadzić taką samą politykę, jak sieci zagraniczne. Właściwie nie ma się czemu dziwić. Skoro na rynku panują określone warunki, wszystkie podmioty szybko się do nich dostosowują. Oczywiście przez takie podejście handel tradycyjny traci również pewną przewagę, jaką były dotychczas lepsze relacje z krajowymi dostawcami, którzy chętniej pogłębiali współpracę z niezależnymi sklepami niż z sieciami. W tej chwili nie ma już na tym polu znaczących różnic.

- W działaniach branży można dostrzec wyraźnie umacniające się trendy paczkowania i plastrowania wędlin. Czy to one będą definiować rozwój rynku w kolejnych latach?

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH