REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Zakłady mięsne nie doceniają wagi marketingu

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 22-03-2010, 14:05
Zakłady mięsne nie doceniają wagi marketingu

W 2010 r. walka o klienta nabierze niespotykanych rozmiarów. Pewniej poczują się detaliści - właściciele półek przy negocjacjach z producentami. Już pewno niektórym ścierpła skóra przy rozmowach rocznych z sieciami, hurtowniami - mówi Magdalena Nowak, marketing manager Regis.

REKLAMA

Co mogą w takiej sytuacji zrobić zakłady branży mięsnej jeśli do tej pory już zrobiły wszystko i starały się jak mogły najlepiej? - Właśnie czy zrobiły wszystko i postarały się jak najlepiej - niestety, półki oprócz chlubnych wyjątków tego nie pokazują. Półka to produkt, jego etykieta i komunikat na niej oraz w końcu półka to przecież najważniejsze miejsce spotkania konsumenta z produktem. Mamy kilka sekund, czasami kilkanaście i wybór konsumenta padł - oby na nasze! By to stało się realne warto jest wiedzieć i pamiętać o najistotniejszych rzeczach: zawsze patrzeć w przód - mieć swoją własną strategię rozwoju, znać trendy globalne na rynku oraz pamiętać o konsumencie i jego potrzebach. Niby proste ale tak mało firm, którym to wychodzi... - twierdzi Magdalena Nowak. - Warto zwrócić uwagę na konsumenta, nie traktować go tak masowo. Warto pomyśleć o segmentacji, wyodrębnić poszczególne grupy docelowe, określić ich potrzeby, określić ich poziom akceptacji na innowacyjność, odkreślić świadomość trendów i co najważniejsze odnaleźć elementy nieakceptowane i spróbować indywidualizować rozwiązania produktowe. Segmentacja to taki ostry nóż do szatkowania masy konsumentów w poszczególne grupy docelowe różniące się postrzeganiem otoczenia i potrzebami - dodaje.

- Oderwijmy się też od produktu i zapewnijmy konsumentowi wartości oraz funkcje, które ma spełniać. Czy Zakład Mięsny dostarcza na rynek szynki, kiełbasy, parówki czy dostarcza pyszne, zdrowe jedzenie niosąc tym radosne chwile spędzone przy rodzinnym śniadaniu, lunch z przyjaciółmi, aromatyczny grill w ogrodzie majowym, zdrową przekąskę dla dziecka w szkole? Firmy koncentrujące swe działania tylko i wyłącznie na produktach, a nie na wartościach i funkcjach przybliżą do sukcesu, ale swą konkurencję - tłumaczy marketing manager Regis

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Rzeźnik 24-03-2010, 12:25:
Wszystko pięknie Pani mówi. Tylko te piękne teorie często rozbijają się o rzeczywistość...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 459) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH