REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Zakończyła się misja handlowa Krajowej Rady Drobiarstwa

  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 09-03-2017, 13:15
Zakończyła się misja handlowa Krajowej Rady Drobiarstwa
Łukasz Dominiak, dyrektor generalny Krajowej Rady Drobiarstwa - Izby Gospodarczej. Fot. PTWP

Misja handlowa przedstawicieli Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej (KRD-IG) zorganizowana podczas targów Gulfood 2017 dobiegła końca. Celem wizyty była promocja europejskiego drobiu wyprodukowanego w ramach krajowego Systemu Jakości QAFP z zachowaniem zasad halal obowiązujących na Bliskim Wschodzie. To właśnie ten kierunek może okazać się ważnym rynkiem zbytu dla rodzimych producentów drobiu w obecnej, trudnej sytuacji, wynikającej z wystąpienia grypą ptaków na obszarze Polski.

REKLAMA

Misja gospodarcza KRD-IG nie bez powodu odbyła się w dniach pokrywających się z terminem targów Gulfood 2017. Wydarzenie to, gromadzi największą liczbę wystawców spośród imprez organizowanych na Bliskim Wschodzie i blisko 100 000 tysięcy zwiedzających, będąc idealną okazją do promocji polskiego mięsa drobiowego, zacieśniania obecnych relacji oraz nawiązywania nowych. Podczas targów eksperci KRD-IG – przedstawiciele największych polskich zakładów drobiarskich – wzięli udział w spotkaniach biznesowych z lokalnymi reprezentantami branży HoReCa i sieci handlowych, a także importerami i przetwórcami drobiu. 

„Rolą KRD-IG jest dbanie o dobrą kondycję drobiarzy, dlatego naszym obowiązkiem jest poszukiwanie nowych rynków zbytu dla polskich producentów drobiu. Zadanie to realizujemy na 100%. Właśnie teraz, kiedy w Polsce panuje grypa ptaków, a swój rynek dla naszych produktów zamknęły Chiny, Tajwan czy Wietnam, szczególnie zależy nam na udrażnianiu dostępnych kanałów sprzedaży. Podejmujemy działania w Zjednoczonych Emiratach Arabskich ponieważ rynek ten jest otwarty na nasz drób, nawet w obliczu grypy ptaków”, mówi Łukasz Dominiak, Dyrektor Generalny KRD-IG.
W trakcie misji handlowej zaproszeni goście mieli również możliwość zapoznania się z walorami smakowymi dań z mięsa drobiowego wyprodukowanego w ramach Systemu Jakości QAFP.
„Bardzo się cieszę, że KRD-IG robi wszystko, by pomóc producentom drobiu w tak trudnej sytuacji. Zjednoczone Emiraty Arabskie to rynek, na który chcielibyśmy sprzedać chociaż część nadwyżki wyprodukowanego mięsa drobiowego, które ze względu na grypę ptaków nie może być eksportowane do krajów, które do tej pory były zainteresowane naszymi produktami. Wierzymy, że sytuacja niedługo ulegnie zmianie, ale póki co dobrze, że możemy działać na nowych rynkach”, powiedziała Ewa Pruska, z firmy Konspol.
Należy podkreślić, że eksport na taki rynek wymaga oferty produktowej wytworzonej w systemie halal, który polega na specjalnym sposobie uboju zwierząt, zgodnym z zasadami religii muzułmańskiej. Nieoficjalne informacje docierające do branży wskazują, iż projektowana zmiana przepisów prawa może ograniczyć możliwości prowadzenia uboju w systemie halal w Polsce, a w konsekwencji przyczynić się do zwiększania podaży drobiu na rynku wewnętrznym. Mięso drobiowe, które nie zostanie wyeksportowane spowoduje obniżenie cen surowca, dlatego spadek rentowności branży może stać się realnym zagrożeniem, na które sektor drobiarski nie może sobie pozwolić.
„Ubój rytualny jest ważny w kontekście biznesowym i nie możemy dopuścić do jego zakazania. Ponadto, w obecnej sytuacji wzmocnienie systemu halal jest niezwykle istotne w kontekście sprzedaży drobiu, bo pozwala, by był on stale eksportowany. Spotkania, które organizuje KRD-IG, to dla nas realna szansa na nawiązanie ważnych relacji”, mówi Tomasz Kosior z firmy IMEX.
Zjednoczone Emiraty Arabskie to kraj o dużej sile nabywczej i bardzo wysokich wskaźnikach konsumpcji. Kluczową rolę pełnią tu jakość – europejskie normy produkcji drobiu są wysoko cenione – oraz sektor HoReCa, który w obliczu gwałtownego rozwoju turystyki stale się rozwija. Warto również dodać, że według „State of the Global Islamic Economy” wartość sektora produkcji i konsumpcji żywności wytworzonej zgodnie z zasadami systemu halal ma wzrosnąć do ponad 1,9 biliona USD do 2021 roku.
Kampania „Europejski drób – w jakości siła” realizowana jest od lutego 2016 roku. Misja jest kolejnym z szeregu działań podjętych w celu zacieśniania partnerskich relacji w obszarze eksportu najwyższej jakości mięsa drobiowego z UE do ZEA.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 459) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH