REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Zarząd ZM Henryk Kania: Nie spodziewamy się rewolucji

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-12-2014, 15:58
Zarząd ZM Henryk Kania: Nie spodziewamy się rewolucji
Beata Korab-Białobrzeska, członek zarządu Zakładów Mięsnych Henryk Kania (fot. ŁR)

Cena mięsa wieprzowego spada, a drobiowego rośnie. W tej sytuacji następuje naturalne przesunięcie konsumpcji. Choć nie jest ono gwałtowne, to jednak dla producentów wieprzowiny stanowi pozytywny sygnał - mówi Beata Korab-Białobrzeska, członek zarządu Zakładów Mięsnych Henryk Kania.

REKLAMA

Obecna sytuacja dobitnie pokazuje, że dla krajowego konsumenta cena wciąż jest najważniejsza. - W skali całego rynku spożywczego cena nadal jest kluczowym kryterium wyboru danego produktu. Nie da się tego łatwo zmienić. Pojedyncze kampanie mają ograniczony zasięg oddziaływania. Nie ulega wątpliwości, że w tym obszarze pozytywny efekt mogą przynieść jedynie długofalowe, dobrze zaplanowane działania - ocenia Beata Korab-Białobrzeska.

Mimo dyktatu niskiej ceny, badania rynku pokazują, że segment produktów spożywczych „z wyższej półki" powoli, ale jednak konsekwentnie rośnie. - Obserwujemy regularny wzrost sprzedaży naszych wędlin premium, ale też nie spodziewamy się w tej kategorii rewolucji. Tempo rozwoju segmentu droższych produktów mięsnych jest uzależnione od poziomu bogacenia się społeczeństwa. Dlatego zmiany w proporcjach pomiędzy poszczególnymi kategoriami cenowymi warto rozpatrywać w dłuższych odstępach czasu. Trendy stają się wówczas o wiele wyraźniejsze - tłumaczy członek zarządu ZM Henryk Kania.

Dominika Rąba, również z zarządu spółki, dodaje: - W ostatnim czasie rozwój produktów z segmentu premium awansował na naszej liście priorytetów. Wynika to z tendencji zakupowych Polaków. Chociaż, jak wspomnieliśmy na początku, cena jest najważniejsza, to jednak klienci są coraz lepiej wyedukowani i częściej czytają etykiety. Na popularności zyskują zatem produkty o większej mięsności, a mniejszej zawartości dodatków i konserwantów.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 264) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH