Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zakład Drobiarski Wipasz chce zwiększyć eksport. Zainwestuje w moce produkcyjne

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-01-2014, 13:26
ZD Wipasz planuje zwiększyć eksport. Będą inwestycje

W roku 2013 eksport Zakładu Drobiarskiego Wipasz w Mławie stanowił ponad 40 proc. sprzedaży. W bieżącym roku przewidujemy dalszy wzrost udziału tego kanału dystrybucji w ogólnej sprzedaży - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Anna Zielonka, produkt manager w Zakładzie Drobiarskim Wipasz.

- Jakie inwestycje planuje Pani firma?

- Na przełomie 2014 i 2015 r. Wipasz zrealizuje dużą inwestycję związaną ze zwiększeniem mocy produkcyjnych, jeśli chodzi o ubój i rozbiór mięsa. Umożliwi nam ona także dokładne kalibrowanie produktów, co jest ważne dla wielu odbiorców zagranicznych. Planujemy też rozwój mroźni.

- Czy w związku z tym Wipasz planuje ekspansję na nowych rynakch zagranicznych?

- W tym roku skupimy się na rynku europejskim, gdzie aktualnie lokujemy większość produktów kierowanych na eksport.

- Jak wypadły wyniki eksportowe w zeszłym roku?

- W roku 2013 eksport Zakładu Drobiarskiego Wipasz w Mławie stanowił ponad 40 proc. sprzedaży. W bieżącym roku przewidujemy dalszy wzrost udziału tego kanału dystrybucji w ogólnej sprzedaży.

- Które rynki są obecnie najciekawsze dla polskiego sektora mięsnego?

- Rynek UE jest niewątpliwie atrakcyjnym kierunkiem zbytu, z uwagi na uzyskiwane ceny. Aby lokować swoje produkty w Rosji czy Chin konieczne są zezwolenia, co na dzień dzisiejszy stanowi dla wielu zakładów barierę. Są to jednak rynki z bardzo dużym potencjałem, które nie sposób pominąć przy rozwoju eksportu. Jeśli chodzi o rynki arabskie wielu odbiorców poszukuje produktów Halal, których na dzień dzisiejszy nie oferujemy.

- Jak ocenia Pani wspólne inicjatywy branżowe mające wzmocnić eksport polskiego mięsa?

- Trudno jednoznacznie ocenić tego typu działania gdyż różne firmy realizują różne strategie rozwoju eksportu i to co może być wsparciem dla jednego zakładu nie działa w przypadku innych. Pozytywnie oceniamy inicjatywy mające wzmocnić eksport polskiego mięsa wdrażane przez UPEMI. Natomiast proponowane w 2013 przez Ministerstwo Rolnictwa dofinansowania do udziału w targach w Kazachstanie czy Kanadzie nie były dla nas interesującymi kierunkami poszukiwania odbiorców.

- Czy dostrzega Pani zagrożenia dla rozwoju eksportu polskiego drobiu?

- Jako kraj będący w czołówce producentów i eksporterów drobiu w Europie jesteśmy narażeni na ataki ze strony zagranicznej konkurencji broniącej swoich rynków. Jednak wysoka jakość mięsa drobiowego i korzystna cena powodują, że mimo czarnego PR klienci nadal wybierają polskich dostawców.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 983) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 268)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH