» ZOBACZ WIĘCEJ RANKINGÓW

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

ZM Dobrowolscy: Mimo kryzysu sprzedaż porównywalna z zeszłym rokiem

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-03-2009, 14:24
ZM Dobrowolscy: Mimo kryzysu sprzedaż porównywalna z zeszłym rokiem

- Wygląda na to, że branża mięsna nie jest szczególnie mocno podatna na dekoniunkturę gospodarczą. W ostatnich miesiącach nasze zakłady odnotowały sprzedaż na poziomie zbliżonym do wyników z analogicznego okresu ubiegłego roku - mówi serwisowi Portalspozywczy.pl Grzegorz Leśniak, zastępca dyrektora generalnego ZM Dobrowolscy.

Zarząd firmy szczegółowo analizuje sytuację w regionie, co pozwala szybko reagować na zmieniające się potrzeby konsumentów. - Obecnie w naszej działalności skupiamy się na dystrybucji produktów na terenach, gdzie nasza marka jest już dobrze znana. Plany mamy jednak ambitne. W przyszłości chcemy pokryć siecią sprzedaży cały kraj - deklaruje Leśniak.

Chociaż większa część asortymentu zakładów to produkty ze średniej półki, ostatnio firma rozwinęła dział wędlin premium. - Stanowi on obecnie około 10 proc. produkcji - zapewnia zastępca dyrektora generalnego ZM Dobrowolscy. - W ofercie mamy też produkty ekonomiczne - dodaje.

Zakład Mięsny Dobrowolscy powstał w 1990 roku. To rodzinna firma, którą założył senior rodu wraz z synami. Obecnie Zakład liczy ok.13 000 mkw powierzchni produkcyjno magazynowej, w tym ok. 7 000 mkw hali uboju, rozbioru i chłodni, pozostałe 6 000 mkw to produkcja z magazynami i ekspedycją. Zakład posiada również liczne magazyny własne zlokalizowane w Polsce. Podstawą do produkcji wyrobów jest mięso zwierząt pochodzących z Podkarpacia.

KOMENTARZE: (702)

+ DODAJ KOMENTARZ

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Szeregowy 21-07-2015, 22:21:
Do porucznika. Może i zostanę na zawsze szeregowym. Nie zależy mi na awansach. Jeżeli jedyną drogą awansu i zajmowanie wyższych stanowisk są znajomości to ja dziękuję za takie perspektywy.
Jeżeli chodzi o zarządzanie ludźmi to zgadzam się że taka osoba nie musi się znać na kręceniu kiełbasy. Ale jak ma zarządzać procesem produkcyjnym jeżeli nie zna procesów i co się z czym robi. ludźmi to może oni umieją zarządzać ale procesów nie ulepszę bo ich nie znają.
Co do samochodów to zalecam Porucznikowi czytać uważnie. Nie neguję samochodów służbowych handlowców czy też RMS. Piszę o tych którzy przyjeżdżają do Wadowic codziennie i ich jedyną trasą jest trasa dom - praca -dom. nie jeżdżą nic załatwiać tylko przyjeżdżają do pracy służbowym samochodem więc jednak jest to przywilej. Wystarczy sprawdzić gdzie jeżdżą i ile km robią to się okaże że prywatnie też korzystają (a widać ich jeżdżących w weekendy z rodzinami lub na wczasy). Porucznik sam ma pewnie samochód i jest w tej elicie to się broni.
Co do tego czy szeregowymi się rynku nie zdobywa to nie zapominajmy, że my tez tworzymy wartość tej firmy (słowa Zarządu).
Żeby klienta zdobyć to trzeba zacząć myśleć o tym czego klient oczekuje a nie ślepo patrzeć w dorady osób które są w firmie chwilę i bez badań rynkowych idą w pasztety, których mało kto kupuje. Zróbcie test wśród pracowników ile pasztetów kupują tygodniowo (była by to spora grupa respondentów).
  • 123 21-07-2015, 19:29:
porucznik jak byś pracował na produkcji to byś myślał ale jak przeżyć za 7,80zł na godzinę od 10 do 10
  • Porucznik 21-07-2015, 10:48:
Szeregowy, zawsze pozostaniesz szeregowym, ponieważ nie rozumiesz procesów. Do zarządzania ludźmi potrzebna jest osoba, która zna się na zarządzaniu ludźmi, a nie na produkowaniu kiełbasy, do sprzedawania nadaje się osoba, która potrafi sprzedawać , niekoniecznie musi się znać na kiełbasie choć dobrze by było aby miała podstawową wiedzę. Samochód służbowy jest dla niektórych funkcji w firmach narzędziem pracy, tak jak dla wykrawacza nóż, i jeśli kierownik czy menedżer go dostał to znaczy , że musi nim pojechać do klienta, kupca w sieci i załatwić biznes, a nie tak jak sobie wyobrażasz, że jest to przywilej. Niestety szeregowymi dzisiaj rynku nie zdobędziemy, a jak nie zdobędziemy to i produkować nie będziesz musiał. Co wtedy powiesz? Czasy, w których klienci ustawiali się w kolejce pod Zakładem po towar dawno minęły i raczej nie powrócą. Dzisiaj trzeba wyszarpać każdy kawałek rynku, półki. Po to właśnie są umysłowi. Ale rozumu to radze wszystkim używać, to że ktoś jest szeregowym nie zwalnia go od myślenia. Jakby szeregowy myślał to i strat na produkcji było by mniej i innego marnotrastwa.

Zobacz wszystkie komentarze (702)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl
prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


WYSZUKIWARKI


Oferty pracy (19 992 ofert) + DODAJ OFERTĘ

Polecane oferty

Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty szkoleń

Nasz partner

  • ckl
Oferty przetargów (2 495 498)

Polecane oferty


Oferty nieruchomości

Polecane oferty

Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 672 ofert)

Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne
» Wyszukiwanie zaawansowane

DYSKUSJE


POLECAMY W SERWISACH