REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

ZM H. Kania chce utrzymać w 2015 r. dwucyfrową dynamikę sprzedaży

  • Autor: PAP / portalspozywczy.pl
  • Data: 20-11-2014, 15:21
ZM H. Kania chce utrzymać w 2015 r. dwucyfrową dynamikę sprzedaży
Grzegorz Minczanowski, prezes ZM Henryk Kania (fot. Piotr Waniorek, zelaznastudio.pl)

Zakłady Mięsne Henryk Kania zakładają konserwatywnie, że w przyszłym roku dynamika wzrostu sprzedaży nie będzie tak wysoka jak w tym roku - poinformował PAP Grzegorz Minczanowski, prezes spółki. Jednak jak zapewnił serwis portalspozywczy.pl przedstawiciel spółki firma planuje utrzymać w 2015 r. dwucyfrową dynamikę sprzedaży.

REKLAMA

"Nie publikujemy prognoz, jednak należy pamiętać, że już pewną skalę obrotów osiągnęliśmy. Wewnętrznie zakładamy konserwatywnie, że w przyszłym roku dynamika przychodów nie będzie tak wysoka jak w tym roku" - powiedział w rozmowie z PAP Minczanowski.

Po trzech kwartałach 2014 r. przychody ze sprzedaży spółki wzrosły o 57 proc. do 644,3 mln zł, EBITDA zwiększyła się o 113 proc. do 40 mln zł, EBIT o 250 proc. do 34,8 mln zł, a zysk netto o ponad 100 proc. do 19,9 mln zł.

Na pytanie o perspektywy wzrostu wyników w IV kwartale, prezes odpowiedział: „Chcemy kontynuować te trendy, które były widoczne w poprzednich kwartałach. W przypadku marż sprzyjają nam niskie ceny surowców".

Pytany o ewentualną dywidendę z zysku za 2014 r., prezes powiedział, że spółka nie zmienia dotychczasowej polityki w zakresie dywidendy.

Do tej pory spółka nie wypłacała dywidendy z wypracowanych zysków.

W październiku Henryk Kania zrezygnował z funkcji prezesa w Zakładach Mięsnych Kania. Na stanowisku szefa firmy zastąpił go dotychczasowy wiceprezes, Grzegorz Minczanowski. Jednocześnie do składu zarządu powołano Beatę Korab-Białobrzeską.

Podano wówczas, że Henryk Kania, jako doradca nowo powołanego zarządu, skoncentruje się na budowaniu długoterminowej strategii i relacjach z kluczowymi partnerami.

"Będziemy kontynuować strategię wyznaczoną przez poprzedniego prezesa spółki Henryka Kanię" - poinformował Minczanowski.

Przedstawiciele ZM Henryk Kania podtrzymali podczas konferencji wynikowej, że spółka zamierza inwestować w wizerunek i rozwój swoich marek własnych oraz zwiększać asortyment poprzez wprowadzenie nowych, wysokomarżowych produktów.

"Zamierzamy budować i umacniać marki Henryk Kania oraz Henryk Kania Maestro. Pierwszym etapem tego procesu będzie ogólnopolska kampania reklamowa, która wystartuje w tym tygodniu. Na początku przyszłego roku rozpoczniemy także kampanię informacyjną zwiększającą zaufanie do naszych marek" - powiedziała Beata Korab-Białobrzeska.

"Przygotowujemy nowe portfolio marek własnych oraz rozwijamy portfolio private label" - dodała.

Korab-Białobrzeska poinformowała, że spółka planuje w przyszłym roku inwestycje we wzrost efektywności produkcji.

W rozmowie z PAP Minczanowski podtrzymał, że CAPEX w 2015 r. znajdzie się na poziomie odtworzeniowym.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 533) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH