Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

ZM Henryk Kania będą musiały zdywersyfikować strukturę odbiorców

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-01-2015, 16:22
ZM Henryk Kania będą musiały zdywersyfikować strukturę odbiorców
(fot. PTWP)

Poziom rentowności ZM Henryk Kania jest w dużym stopniu uzależniony od sytuacji cenowej na rynku surowca mięsnego oraz planowanych budżetów marketingowych. Rok 2014 był bardzo korzystny z punktu widzenia cen półtusz wieprzowych zarówno na rynku krajowym jak i zagranicznym, co w znacznym stopniu przyczyniło się do poprawy rentowności w ujęciu r/r. Ponadto na poprawę marżowości biznesu wpływ miało rozpoczęcie produkcji w nowoczesnych zakładach Staropolskich Specjałów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Łukasz Rudnik, analityk w Trigon Domu Maklerskim.

Pod koniec 2014 roku spółka rozpoczęła także dystrybucję z magazynu centralnego zlokalizowanego w Goczałkowicach. - Nowoczesny magazyn wysokiego składowania pozwolił spółce na znaczne skrócenie cyklu rotacji zapasów. W związku z dynamicznym wzrostem skali biznesu uwolnione w ten sposób środki pieniężne są szczególnie istotne z punktu widzenia ograniczenia wzrostu zadłużenia. W I półroczu 2015 r. spółka będzie kontynuować proces realokacji produkcji pomiędzy zakładami w celu efektywniejszego wykorzystania posiadanego majątku. Raportowana marża EBITDA jest nieznacznie niższa niż w przypadku spółki Tarczyński, której strategia nastawiona jest jednak głównie na sprzedaż produktów premium - wskazuje Łukasz Rudnik.

- O skuteczności strategii Kani, nastawionej na rozwój w kanale nowoczesnym świadczy średnioroczny wzrost przychodów spółki w latach 2011-14 na poziomie 40 proc. Najważniejszym czynnikiem z punktu widzenia wzrostu skali biznesu w ostatnich latach było nawiązanie współpracy z Biedronką, która obecnie odpowiada za znaczną część przychodów - ok. 50 proc. w okresie I-III kw.'14. Za utrzymaniem dwucyfrowej dynamiki sprzedaży w kolejnych latach przemawiają tendencje zachodzące na rynku FMCG, m.in. wzrost udziału kanału nowoczesnego kosztem handlu tradycyjnego oraz bardzo dobrze zdywersyfikowana oferta produktowa - dodaje.

Zwraca uwagę, że ZM Henryk Kania specjalizuje się w produkcji wędlin paczkowanych, których udział w rynku wraz ze zmianą struktury handlu, systematycznie rośnie. - Perspektywa spowolnienia ekspansji Biedronki spowoduje, że Kania w kolejnych okresach skoncentruje się na poszerzaniu asortymentu oferowanego w innych kanałach, tj. super- i hipermarketach. Chcąc dywersyfikować odbiorców, zarząd postawił na inwestycje w rozwój brandu Henryk Kania oraz perspektywicznego segmentu produktów premium (linia produktowa Maestro) - komentuje Rudnik.  - W 2015 r. spółka położy większy nacisk na rozwój eksportu, który w poprzednich latach był ograniczony ze względu na brak wolnych mocy produkcyjnych - zaznacza.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 820) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH