Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

ZM Henryk Kania liczą na 1 mld zł przychodów w tym roku

  • Autor: PAP
  • Data: 22-10-2015, 20:20
ZM Henryk Kania liczą na 1 mld zł przychodów w tym roku
Grzegorz Minczanowski, prezes ZM Henryk Kania (fot. Piotr Waniorek, zelaznastudio.pl)

ZM Henryk Kania planują dynamicznie zwiększyć produkcję parówek i produktów plastrowanych oraz zakończyć rok 2015 z przychodami na poziomie ok. 1 mld zł - poinformowali w czwartek przedstawiciele spółki. Jak szacują, eksport na koniec tego roku może wynieść 8 proc.

Prezes ZM Henryk Kania Grzegorz Minczanowski, pytany o możliwość osiągnięcia 1 mld zł przychodów na koniec 2015 roku odpowiedział: "Taki jest plan i jako zarząd chcemy go zrealizować".

Przychody grupy w pierwszym półroczu tego roku wyniosły 466 mln zł, co oznacza wzrost rdr o 16 proc. Z kolei zysk netto wzrósł o 32 proc. do 15,3 mln zł.

Przedstawiciele spółki podtrzymali plan osiągniecia około 1,7 mld zł przychodów do 2018 roku. Jednym z kluczowych źródeł przychodów ma być eksport, ale także dynamiczny wzrost produkcji.

"Myślę, że udział eksportu wzrośnie na koniec tego roku do 8 proc. i nadal będzie rósł w roku 2016" - powiedziała Dominika Rąba, członek zarządu ds. handlu ZM Henryk Kania.

Spółka poinformowała we wrześniu, że planuje zwiększać sprzedaż eksportową m. in. poprzez rynek niemiecki, na którym mogłaby zaistnieć dzięki akwizycji, która - jak wówczas podano - ma zostać sfinansowana ze środków własnych. Prezes Minczanowski poinformował w czwartek, że szczegółowe informacje w tej sprawie przedstawi dopiero "jak rozmowy będą zaawansowane".

"Nowe rynki, na które wchodzimy, tematy związane z eksportem, co będzie widoczne w wynikach w najbliższych miesiącach to jedno. Chcemy rosnąć także poprzez nowe linie produkcyjne" - powiedziała Dominika Rąba.

Piotr Wiewióra, wiceprezes spółki, poinformował, że jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia firma uruchomi jedną linię do produkcji parówek oraz dwie do produkcji plastrów.

"Nowe linie produkcyjne są na ukończeniu i ruszą jeszcze przed świętami. Chcemy produkować około 70 ton parówek dziennie wobec 15-20 ton obecnie. Z kolei plastrów obecnie produkujemy około 7 ton, a chcemy osiągnąć poziom 50 ton na dobę" - powiedział Piotr Wiewióra.

"Widzimy trend, że konsumenci kupują coraz więcej produktów plastrowanych, w tych produktach jest duży potencjał. Rynek parówek jest bardzo duży, produkty te mają dobre marże. Jest to ważny dla nas segment" - dodała Dominika Rąba.

Spółka nie wyklucza wypłaty dywidendy w przyszłości, ale za bieżący rok rekomendacji zarządu jeszcze nie będzie.

"Jako zarząd nie będziemy rekomendować wypłaty dywidendy za ten rok. Nowa polityka dywidendowa spółki pojawi się jak wzrosty w firmie będą już trwałe" - powiedział PAP prezes ZM Henryk Kania.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • forum bankiera 12-11-2015, 20:26:
gratuluje panu duzo ludzi kupiło akcje pod te wasze artykuły a wy teraz zrobiliscie ich w konia ,kazdy artykuł słuzy do ubrania w akcje naiwnych inwestorów

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 208) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.