REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

ZM Henryk Kania mogą rosnąć o 21 proc. rocznie, Tarczyński o 10 proc.

  • Autor: portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 29-08-2014, 16:00
ZM Henryk Kania mogą rosnąć o 21 proc. rocznie, Tarczyński o 10 proc.

W pierwszej połowie 2014 roku producentom wędlin sprzyjały spadające ceny trzody chlewnej wynikające z rosyjskiego embarga i nadwyżki surowca na rynku europejskim. W drugim półroczu utrzymaniu marż będą natomiast sprzyjały spadające obecnie ceny zbóż wspierane perspektywą bardzo dobrych zbiorów w obecnym sezonie. Niższe ceny zbóż będą z kolei wpływać na spadek kosztów chowu trzody, stanowiącej główny koszt dla producentów wędlin - oceniają analitycy Trigon DM.

REKLAMA

Trigon DM rozpoczął wydawanie rekomendacji dla spółek z sektora przetwórstwa mięsnego od zalecenia „kupuj" ZM Henryk Kania oraz „trzymaj" Tarczyński.

- Preferujemy spółkę Kania, ze względu na wyższą ekspozycję sprzedaży w bardziej perspektywicznym kanale nowoczesnym oraz większą dywersyfikację oferty produktowej, podczas gdy w spółce Tarczyński oczekujemy w kolejnych kwartałach erozji marż w związku ze zwiększaniem udziału sprzedaży w handlu nowoczesnym - oceniają analitycy w raporcie.

Ich zdaniem, potencjał wzrostu w spółce ZM Henryk Kania wynosi plus 47 proc., wynika on z konsekwentnej realizacji strategii nastawionej na rozwój za pośrednictwem kanału nowoczesnego.

- Naszym zdaniem w latach 2014-2016 spółka utrzyma średnioroczne tempo wzrostu przychodów na poziomie ok. 21 proc. Spółce będą sprzyjały tendencje panujące na rynku FMCG oraz rozwój sprzedaży eksportowej - czytamy w raporcie.

Natomiast neutralne nastawienie do spółki Tarczyński (plus 9,5 proc.) wynika z obserwowanej od dłuższego czasu erozji marż, będącej efektem zmiany struktury odbiorców (wzrost udziału kanału nowoczesnego) oraz rosnących nakładów marketingowych w celu utrzymania wzrostu sprzedaży w segmencie premium. Spadek marż w kolejnych kwartałach będzie częściowo amortyzowany dzięki niższym kosztom surowca w drugim półroczu. Stabilizacja marż w średnim terminie wynikać będzie z ustabilizowania udziału sprzedaży do kanału nowoczesnego, co pozwoli spółce korzystać z potencjału nowych mocy produkcyjnych.

Zdaniem analityków, obecnie panujące tendencje rynkowe polegające na wzroście udziału kanału nowoczesnego w sprzedaży FMCG, sprzyjać będą przedsiębiorstwom z mocną ekspozycją na ten kanał sprzedaży, które mają już wypracowane długoletnie doświadczenie oraz know-how we współpracy z sieciami handlowymi.

- Kluczem do sukcesu w nowym otoczeniu jest dywersyfikacja segmentowa produkcji, oferowanie produktów wysokiej jakości oraz specjalizacja produkcji (wysokie wolumeny jednorodnych asortymentów) zgodnie z wymogami sieci handlowych. Wysokie bariery wejścia do kanału nowoczesnego minimalizują ryzyko utraty rynku i wiążą się z mniejszą presją ze strony konkurencji, co faworyzują spółki o ugruntowanej pozycji w dyskontach oraz supermarketach - oceniają analitycy.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (24 925) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH