ZM Henryk Kania mogą rosnąć o 21 proc. rocznie, Tarczyński o 10 proc.

W pierwszej połowie 2014 roku producentom wędlin sprzyjały spadające ceny trzody chlewnej wynikające z rosyjskiego embarga i nadwyżki surowca na rynku europejskim. W drugim półroczu utrzymaniu marż będą natomiast sprzyjały spadające obecnie ceny zbóż wspierane perspektywą bardzo dobrych zbiorów w obecnym sezonie. Niższe ceny zbóż będą z kolei wpływać na spadek kosztów chowu trzody, stanowiącej główny koszt dla producentów wędlin - oceniają analitycy Trigon DM.
Trigon DM rozpoczął wydawanie rekomendacji dla spółek z sektora przetwórstwa mięsnego od zalecenia „kupuj" ZM Henryk Kania oraz „trzymaj" Tarczyński.
- Preferujemy spółkę Kania, ze względu na wyższą ekspozycję sprzedaży w bardziej perspektywicznym kanale nowoczesnym oraz większą dywersyfikację oferty produktowej, podczas gdy w spółce Tarczyński oczekujemy w kolejnych kwartałach erozji marż w związku ze zwiększaniem udziału sprzedaży w handlu nowoczesnym - oceniają analitycy w raporcie.
Ich zdaniem, potencjał wzrostu w spółce ZM Henryk Kania wynosi plus 47 proc., wynika on z konsekwentnej realizacji strategii nastawionej na rozwój za pośrednictwem kanału nowoczesnego.
- Naszym zdaniem w latach 2014-2016 spółka utrzyma średnioroczne tempo wzrostu przychodów na poziomie ok. 21 proc. Spółce będą sprzyjały tendencje panujące na rynku FMCG oraz rozwój sprzedaży eksportowej - czytamy w raporcie.
Natomiast neutralne nastawienie do spółki Tarczyński (plus 9,5 proc.) wynika z obserwowanej od dłuższego czasu erozji marż, będącej efektem zmiany struktury odbiorców (wzrost udziału kanału nowoczesnego) oraz rosnących nakładów marketingowych w celu utrzymania wzrostu sprzedaży w segmencie premium. Spadek marż w kolejnych kwartałach będzie częściowo amortyzowany dzięki niższym kosztom surowca w drugim półroczu. Stabilizacja marż w średnim terminie wynikać będzie z ustabilizowania udziału sprzedaży do kanału nowoczesnego, co pozwoli spółce korzystać z potencjału nowych mocy produkcyjnych.
Zdaniem analityków, obecnie panujące tendencje rynkowe polegające na wzroście udziału kanału nowoczesnego w sprzedaży FMCG, sprzyjać będą przedsiębiorstwom z mocną ekspozycją na ten kanał sprzedaży, które mają już wypracowane długoletnie doświadczenie oraz know-how we współpracy z sieciami handlowymi.
- Kluczem do sukcesu w nowym otoczeniu jest dywersyfikacja segmentowa produkcji, oferowanie produktów wysokiej jakości oraz specjalizacja produkcji (wysokie wolumeny jednorodnych asortymentów) zgodnie z wymogami sieci handlowych. Wysokie bariery wejścia do kanału nowoczesnego minimalizują ryzyko utraty rynku i wiążą się z mniejszą presją ze strony konkurencji, co faworyzują spółki o ugruntowanej pozycji w dyskontach oraz supermarketach - oceniają analitycy.
- « Poprzednia
- 1
- 2
- Następna »

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!