Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

ZM Henryk Kania: Przy obecnych mocach produkcyjnych możemy zwiększyć sprzedaż o 30 procent

- Po przeprowadzonym z sukcesem długotrwałym procesie zwiększania naszych mocy produkcyjnych mamy możliwość w 100 proc. skoncentrować się na działalności operacyjnej. Przy obecnych mocach produkcyjnych Spółka ma możliwość zwiększyć sprzedaż aż o ok. 30 proc. Obecnie chcemy skupić się na pełnym wykorzystaniu wytworzonych mocy i zwiększeniu przychodów, dlatego bardzo istotne jest zwiększenie oferowanego przez nas asortymentu oraz grona odbiorców naszych produktów - mówi Ewa Łuczyk, członek zarządu ZM Henryk Kania S.A.

ZM Henryk Kania: Przy obecnych mocach produkcyjnych możemy zwiększyć sprzedaż o 30 procent
Ewa Łuczyk, członek zarządu ZM Henryk Kania S.A., fot. henrykkania.pl

Zakłady Mięsne „Henryk Kania” S.A. poinformowała o spłacie zapadających w lipcu 2018 r. obligacji serii D. Łączna wartość nominalna spłaconych obligacji wynosi 7 mln zł, natomiast wartość wszystkich obligacji wykupionych przez spółkę w tym roku wynosi 18 mln zł. Spłata obligacji serii D oznacza realizację ostatniego etapu rekonstrukcji zewnętrznych źródeł finansowania Spółki.

- Spłata emisji obligacji serii D jest ostatnim etapem trwającego od początku roku procesu optymalizacji długu, w ramach którego spłaciliśmy wszystkie obligacje zapadające w tym roku.  Nasza sytuacja finansowa jest na tyle korzystna, że pozwoliła nam spłacić część obligacji z wygenerowanego zysku operacyjnego. Planujemy w 100 proc. wykorzystać ten okres na rozwój naszej działalności operacyjnej przy jednoczesnym połączeniu tradycyjnych receptur z nowoczesną i efektywną formą logistyki produkcji – komentuje Ewa Łuczyk, członek zarządu Zakładów Mięsnych Henryk Kania S.A.

Spłata ostatnich obligacji zapadających w tym roku oznacza również koniec procesu reorganizacji spółki w obszarze finansów, oraz formalno-prawnej (przejęcie w grudniu 2017 r. „Staropolskich Specjałów” Sp. z o.o.) Przez ostatnich kilka lat spółka koncentrowała się na inwestowaniu w nowoczesne zakłady wytwórcze w celu zwiększenia produkcji nowych produktów.

- Po przeprowadzonym z sukcesem długotrwałym procesie zwiększania naszych mocy produkcyjnych mamy możliwość w 100 proc. skoncentrować się na działalności operacyjnej. Przy obecnych mocach produkcyjnych Spółka ma możliwość zwiększyć sprzedaż aż o ok. 30 proc. Obecnie chcemy skupić się na pełnym wykorzystaniu wytworzonych mocy i zwiększeniu przychodów, dlatego bardzo istotne jest zwiększenie oferowanego przez nas asortymentu oraz grona odbiorców naszych produktów. Priorytetem jest dla nas praca nad efektywnością. Za cel stawiamy sobie, aby produkty marki Henryk Kania były najpowszechniejsze na rynku – dodaje Ewa Łuczyk.

Łączna wartość obligacji, które zapadały w 2018 r. wyniosła 120 mln zł, z czego 102 mln zł zostały spłacone ze środków pozyskanych w ramach emisji obligacji serii H oraz I, a 18 mln zł zostało spłaconych przez Spółkę. Oznacza to, że spółka spłaciła wszystkie obligacje zapadające w 2018 r. Najszybciej zapadającą serią obligacji są obligacje serii F, które będą zapadały 24 czerwca 2019 r. Kolejne serie obligacji tj. seria H oraz I będą zapadały dopiero w marcu 2021 r.

W maju tego roku spółka opublikowała wyniki finansowe za I kwartał 2018 r. Przychody spółki wyniosły 269 mln zł, zysk EBITDA – 26 mln zł, a zysk netto – 10 mln zł. W 2017 r. Spółka odnotowała przychody na poziomie 1 415 mln zł, zysk EBITDA sięgnął 103 mln zł, a zysk netto wyniósł 53,7 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

więcej informacji:

ZM Henryk Kania RSS ALERT    /    Ewa Łuczyk RSS ALERT    /    Staropolskie Specjały RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.167.18.170
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.