Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

ZM Henryk Kania przydzieliły obligacje na kwotę 45 mln zł

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 28-11-2014, 09:56

Zakłady Mięsne Henryk Kania dokonały przydziału 45 tys. trzyletnich obligacji niezabezpieczonych serii D o wartości 45 mln zł, przy zgłoszonym popycie znacznie przekraczającym wartość oferty. Łącznie papiery objęło 28 podmiotów.

Spółka zamierza podjąć kroki mające na celu wprowadzenie obligacji do obrotu w alternatywnym systemie obrotu Catalyst. Celem emisji jest utrzymanie dywersyfikacji źródeł pochodzenia kapitału i optymalnej struktury finansowania. Środki pozyskane dzięki emisji obligacji serii D zostaną przeznaczone przede wszystkim na rozwój organiczny spółki oraz częściowo na spłatę obligacji serii C. Firma planuje umacniać swoją pozycję na rynku przetwórstwa mięsnego w Polsce oraz zwiększać udziały marki własnej Henryk Kania w przychodach. - tłumaczą przedstawiciele firmy.

Emisja obligacji ma pozwolić spółce na elastyczne dopasowywanie struktury finansowania do aktualnej sytuacji rynkowej i umożliwić kontynuowanie strategii zakładającej m.in. zwiększanie sprzedaży pod marką ZM Henryk Kania oraz rozwój automatyzacji i robotyzacji procesów produkcyjnych. Oferującym obligacje był NWAI Dom Maklerski SA.

Spółka wyemitowała dotychczas trzy serie notowanych obligacji o wartości prawie 40 mln zł - w tym 20 mln w roku 2011 oraz 17,78 mln w roku 2012.

- Zakłady Mięsne Henryk Kania są na etapie intensywnego wzrostu - na przestrzeni ostatnich dwóch lat nasza spółka odnotowała ponad dwukrotny wzrost przychodów. Jest to także rezultat efektywnego wykorzystywania kapitału pozyskanego z poprzednich emisji obligacji. Naszym celem jest stałe poszerzanie skali działalności - w nadchodzącym roku zamierzamy między innymi zwiększyć sprzedaż produktów pod marką własną, rozszerzyć linię asortymentową wyrobów plastrowanych, wdrożyć program umaszynowienia procesów przetwórczych, a także podjąć inne działania mające na celu optymalizację i automatyzację produkcji. Środki pozyskane dzięki emisji obligacji serii D zostaną przeznaczone przede wszystkim na rozwój organiczny spółki - powiedział Grzegorz Minczanowski, prezes ZM Henryk Kania.

Po trzech kwartałach 2014 roku przychody spółki ze sprzedaży wyniosły 644,3 mln zł, co oznacza wzrost o 57 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Zysk netto wyniósł 19,9 mln zł i jest ponad dwukrotnie wyższy niż po trzech kwartałach 2013 roku. W samym trzecim kwartale 2014 roku spółka ZM Henryk Kania odnotowała przychody ze sprzedaży na poziomie 243,3 mln zł. Jest to wynik o 49 proc. wyższy niż w trzecim kwartale 2013 roku. Z kolei zysk netto za ten okres wyniósł 8,3 mln zł, co oznacza wzrost o 207 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH