Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

ZM Henryk Kania: Udział marek własnych na półce z wędlinami stopniowo maleje

- Należy zauważyć, że, przynajmniej w branży mięsnej, większość produktów oferowanych w sieciach to wyroby brandowe. Wyjątek stanowić może Lidl i Aldi, ale także tu udział marki własnej na półce z wędlinami stopniowo spada - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Dominika Rąba, wiceprezes zarządu ZM Henryk Kania S.A.

ZM Henryk Kania: Udział marek własnych na półce z wędlinami stopniowo maleje
Dominika Rąba, wiceprezes zarządu ZM Henryk Kania S.A., fot. mat. pras.

Dominika Rąba wskazuje, że produkcja pod markami własnymi sieci stanowi ważną część sprzedaży  ZM Henryk Kania.

– Dla wielu jesteśmy głównym lub jednym z dwóch, trzech głównych dostawców tych produktów. Wysokość udziału marki własnej w naszej sprzedaży różni się każdego roku, a nawet w obrębie danego miesiąca. Zawsze jest to jednak udział dwucyfrowy - mówi.

Wiceprezes ZM Kania zauważa, że, przynajmniej w branży mięsnej, większość produktów oferowanych w sieciach to wyroby brandowe.

- Wyjątek stanowić może Lidl i Aldi, ale także tu udział marki własnej na półce z wędlinami stopniowo spada. Co więcej, sporo ponad 50 proc. wszystkich oferowanych indeksów wędliniarskich w sieciach, to produkty pochodzące od polskich producentów, a przynajmniej od polskich marek - dodaje.

W ocenie Dominiki Rąby plany, w których rząd chce wzmacniać pozycję rodzimych producentów, choć z założenia pozytywne, muszą być bardzo dobrze przemyślane.

- Należy odpowiedzieć sobie na pytanie, kto zastąpi część marek własnych – czy rzeczywiście będą to polscy producenci i ich marki, czy też brandy zagranicznych koncernów działających w Polsce. Kolejną kwestią do rozważenia byłyby ceny – czy produkty brandowe zastępujące private label sieci byłyby oferowane w takich samych cenach, czy jednak nieco drożej. Wyższa cena miałaby negatywny wpływ na konsumentów, którzy do tej pory kupowali te tańsze produkty. Kwestii spornych, jest jednak więcej. I trzeba dokonać bardzo dokładnej, wielopłaszczyznowej analizy zanim zostaną podjęte jakiekolwiek decyzje - dodaje.

Więcej na temat projektu ograniczenia zasięgu marek własnych w tekstach:

Mięso na wtorek: Czy nowe przepisy ws. marek własnych zaszkodzą branży?

Ograniczenie sprzedaży pod markami własnymi – kto może skorzystać, a kto stracić?

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

więcej informacji:

ZM Henryk Kania RSS ALERT    /    Dominika Rąba RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT    /    marka własna RSS ALERT    /    marki własne sieci handlowych RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    Zakłady Mięsne Henryk Kania RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.201.121.213
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.