Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

ZM Henryk Kania: Wzrost cen surowca to główna przyczyna naszej trudnej sytuacji

Znaczący (do nawet 40 proc.) wzrost cen surowca na rynku mięsnym w pierwszym kwartale 2019 roku to główna przyczyna trudnej sytuacji Zakładów Mięsnych Henryk Kania S.A. Spółka jest też w istotnym stopniu zależna od polityki cenowej największych sieci handlowych, będących odbiorcami jej wyrobów - czytamy w komunikacie firmy.

ZM Henryk Kania: Wzrost cen surowca to główna przyczyna naszej trudnej sytuacji
Henryk Kania, Przewodniczący Rady Nadzorczej ZM Henryk Kania S.A., fot. mat. pras.

4 czerwca ZM Henryk Kania Zakłady poinformowały o znaczącym ograniczeniu bieżącej produkcji w zakładach oraz rozważanej możliwości jej całkowitego wstrzymania. (czytaj więcej) Także 4 czerwca spółka poinformowała także o podjętej w połowie maja decyzji o sporządzeniu wniosku restrukturyzacyjnego. (czytaj więcej)

W wyniku m.in. ograniczonego dostępu do kapitału obrotowego spółka złożyła w sądzie wniosek o otwarcie przyśpieszonego postępowania układowego wraz z wnioskiem o zabezpieczenie majątku dłużnika.

Jak informuje producent, celem jest przede wszystkim usunięcie zagrożenia utraty płynności finansowej spółki, umożliwienie jej sprawnej restrukturyzacji i w efekcie wznowienie pełnych dostaw do odbiorców.

- Wystąpienie z wnioskiem o otwarcie przyspieszonego postępowania restrukturyzacyjnego podyktowane zostało koniecznością prowadzenia działań restrukturyzacyjnych i poprawy sytuacji finansowej spółki. Wskutek ograniczenia możliwości zakupu surowca zmniejszeniu uległa produkcja, co z kolei przyczyniło się do spowolnienia obrotu należności i obniżenia zapasów gotówki. Ponadto zmniejszenie dostępnych środków pieniężnych spowodowało opóźnienia w realizacji przychodów spółki - czytamy w oświadczeniu ZM Kania.

Spółka argumentuje, że w poprzednich latach musiała stawić czoło narastającej presji cenowej ze strony sieci handlowych.

- To nierówna walka, która szczególnie mocno odbija się na kondycji finansowej polskich rodzinnych firm, takich jak nasza – gdzie z niewielkiego rodzinnego przedsiębiorstwa, udało nam się stworzyć firmę generującą miliardowe obroty i produkującą wyroby trafiające do milionów Polaków. Nasz dynamiczny rozwój nie byłby możliwy gdyby nie ogromne inwestycje oparte na obligacjach oraz kosztownym finansowaniu bankowym. Niesprzyjające otoczenie rynkowe w połączeniu ze wspomnianymi czynnikami doprowadziło do obecnej sytuacji. Naszym nadrzędnym celem jest jak najszybsze wznowienie pełnych dostaw do naszych odbiorców. Jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi partnerami handlowymi, na bieżąco informujemy ich o możliwościach realizacji produkcji i ustalamy indywidualne tryby działania - czytamy w komunikacie.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

więcej informacji:

ZM Henryk Kania RSS ALERT    /    ZM Kania RSS ALERT    /    Zakłady Mięsne Henryk Kania RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • WIKTOR 2019-06-05 09:33:10
    za chwilę padną następni,ale będzie ubaw
  • Andrzej Legan 2019-06-05 10:08:22
    Nie pojmuję z czego się Pan cieszy Panie Wiktorze. Biedronka przez lata zarabiała grube pieniądze na ZM Kania a kiedy sytuacja dla Dostawcy jest trudna wykazuje zerową empatię .
  • Roman 2019-06-05 10:10:26
    Być może, ale kolejnym powodem to brak szacunku do pracowników i kontrahentów (brak wypłat wynagrodzeń). Regulowanie zobowiązań u dostawców (niektórych) po 120 dniach i to z wielkim bólem jak się zamknęło magazyn. Jestem szczęśliwy, że już im nie dostarczam towaru. Firma z takim kapitałem powinna spierać lokalne Polskie firmy a nie je pogrążać... zła karma wraca.
  • j-ów 2019-06-22 07:12:09
    Kania zatrudni jakiegoś mechanika zapłaci mu grubą kasę a ten sprzeda złom powykręca co drugą żarówkę na firmie i będzie cacy . Raz już tak zrobił więc doświadczenie ma

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.100.232
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.