REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

ZM Henryk Kania zanotują dwucyfrowy wzrost przychodów?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 14-09-2012, 18:42
ZM Henryk Kania zanotują dwucyfrowy wzrost przychodów?
Na fot. Henryk Kania, prezes ZM Henryk Kania

ZM Henryk Kania należą do największych producentów wyrobów mięsnych w Polsce (w 2010 były 4. największym przetwórcą na rynku pod względem osiąganych przychodów). Oczekujemy, że lata 2012-2013 będą okresem dwucyfrowego wzrostu przychodów, głównie dzięki dynamicznemu rozwojowi sprzedaży do dyskontów, w połączeniu ze wzrostem sprzedaży do pozostałych kanałów handlu nowoczesnego - informuje w rekomendacji Dom Maklerski Trigon.

REKLAMA

"Dzięki rozbudowaniu mocy produkcyjnych (od maja ‘12 działa zakład w Mokrsku o max. mocach produkcyjnych ok. 80 t/dzień, przy dotychczasowych mocach spółki na poziomie 120t/dzień) spółka ma szansę w przyszłości stać się trzecim największym przetwórcą w branży mięsnej w Polsce, obok Animexu i Sokołowa (obecnie posiadają razem niemal 20% rynku). Dodatkowo ZM Henryk Kania posiada silny brand, którego rozpoznawalność w ostatnim czasie dynamicznie wzrosła (obecność w dyskontach oraz duży udział na półce w sieciach hiper- i supermarketów). Organiczny wzrost spółki powinien przyczynić się do obniżenia wskaźników wyceny w kolejnych latach (wskaźnik P/E '13 według naszych prognoz wyniesie 11,4x)" - czytamy w raporcie DM Trigon.

"Na terenie Polski funkcjonuje ponad 2,6 tys. sklepów dyskontowych. W 2011 r. otwartych zostało ok. 300 nowych placówek, a dynamika rozwoju wciąż wzrasta. Pod koniec ub.r. spółka podpisała umowę z Jeronimo Martins i tym samym stała się trzecim dostawcą wyrobów mięsnych do sieci sklepów dyskontowych Biedronka. Biorąc pod uwagę fakt, że Biedronka jest najdynamiczniej rozwijającą się siecią handlową w Polsce (kontroluje ok. 10% rynku spożywczego), uważamy, że dostęp do jej sieci dystrybucji pozwoli nie tylko na istotne zwiększenie sprzedaży spółki, lecz również „zablokuje" rynek dla konkurencji. Sprzedaż do sklepów dyskontowych stanowiła w latach 2009-2011 ok. 30% całkowitych przychodów. Spółka realizuje również sprzedaż do sieci dyskontów Lidl i Netto" - czytamy dalej.

"W ostatnim czasie na rynku mięsnym obserwowane jest przesunięcie popytu - maleje spożycie wędlin (niskogatunkowych) na korzyść mięsa świeżego (konfekcjonowanego i mielonego). Ma to związek z wysokimi cenami wędlin, których zakup dla przeciętnego konsumenta staje się mniej „opłacalny" niż nabycie gotowych elementów mięsnych. W przypadku konsumpcji wędlin i kiełbas wysokogatunkowych (m.in. suche) obserwowana jest tendencja wzrostowa (Polacy chcą kupować produkty łatwe w przygotowaniu, stąd rosnąca popularność krojonych wędlin i mięsa konfekcjonowanego). Uważamy tym samym, iż przesunięcie ciężaru produkcji spółki w kierunku produktów suchych i mięsa konfekcjonowanego jest dobrym posunięciem wpisującym się w tendencje rynkowe" - ocenia DM Trigon.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Obser 15-09-2012, 14:50:
Trzecim ? nawet tak prostej rzeczy nie potrafią policzyć ...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 264) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH