Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

ZM Henryk Kania zanotują dwucyfrowy wzrost przychodów?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 14-09-2012, 18:42
ZM Henryk Kania zanotują dwucyfrowy wzrost przychodów?
Na fot. Henryk Kania, prezes ZM Henryk Kania

ZM Henryk Kania należą do największych producentów wyrobów mięsnych w Polsce (w 2010 były 4. największym przetwórcą na rynku pod względem osiąganych przychodów). Oczekujemy, że lata 2012-2013 będą okresem dwucyfrowego wzrostu przychodów, głównie dzięki dynamicznemu rozwojowi sprzedaży do dyskontów, w połączeniu ze wzrostem sprzedaży do pozostałych kanałów handlu nowoczesnego - informuje w rekomendacji Dom Maklerski Trigon.

"Dzięki rozbudowaniu mocy produkcyjnych (od maja ‘12 działa zakład w Mokrsku o max. mocach produkcyjnych ok. 80 t/dzień, przy dotychczasowych mocach spółki na poziomie 120t/dzień) spółka ma szansę w przyszłości stać się trzecim największym przetwórcą w branży mięsnej w Polsce, obok Animexu i Sokołowa (obecnie posiadają razem niemal 20% rynku). Dodatkowo ZM Henryk Kania posiada silny brand, którego rozpoznawalność w ostatnim czasie dynamicznie wzrosła (obecność w dyskontach oraz duży udział na półce w sieciach hiper- i supermarketów). Organiczny wzrost spółki powinien przyczynić się do obniżenia wskaźników wyceny w kolejnych latach (wskaźnik P/E '13 według naszych prognoz wyniesie 11,4x)" - czytamy w raporcie DM Trigon.

"Na terenie Polski funkcjonuje ponad 2,6 tys. sklepów dyskontowych. W 2011 r. otwartych zostało ok. 300 nowych placówek, a dynamika rozwoju wciąż wzrasta. Pod koniec ub.r. spółka podpisała umowę z Jeronimo Martins i tym samym stała się trzecim dostawcą wyrobów mięsnych do sieci sklepów dyskontowych Biedronka. Biorąc pod uwagę fakt, że Biedronka jest najdynamiczniej rozwijającą się siecią handlową w Polsce (kontroluje ok. 10% rynku spożywczego), uważamy, że dostęp do jej sieci dystrybucji pozwoli nie tylko na istotne zwiększenie sprzedaży spółki, lecz również „zablokuje" rynek dla konkurencji. Sprzedaż do sklepów dyskontowych stanowiła w latach 2009-2011 ok. 30% całkowitych przychodów. Spółka realizuje również sprzedaż do sieci dyskontów Lidl i Netto" - czytamy dalej.

"W ostatnim czasie na rynku mięsnym obserwowane jest przesunięcie popytu - maleje spożycie wędlin (niskogatunkowych) na korzyść mięsa świeżego (konfekcjonowanego i mielonego). Ma to związek z wysokimi cenami wędlin, których zakup dla przeciętnego konsumenta staje się mniej „opłacalny" niż nabycie gotowych elementów mięsnych. W przypadku konsumpcji wędlin i kiełbas wysokogatunkowych (m.in. suche) obserwowana jest tendencja wzrostowa (Polacy chcą kupować produkty łatwe w przygotowaniu, stąd rosnąca popularność krojonych wędlin i mięsa konfekcjonowanego). Uważamy tym samym, iż przesunięcie ciężaru produkcji spółki w kierunku produktów suchych i mięsa konfekcjonowanego jest dobrym posunięciem wpisującym się w tendencje rynkowe" - ocenia DM Trigon.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Obser 15-09-2012, 14:50:
Trzecim ? nawet tak prostej rzeczy nie potrafią policzyć ...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH