Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

ZM Henryk Kania: znaczący wzrost przychodów i zysku

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 17-05-2016, 09:23
ZM Henryk Kania: znaczący wzrost przychodów i zysku
Fot. Materiały prasowe

Zakłady Mięsne Henryk Kania mogą zaliczyć pierwszy kwartał bieżącego roku do bardzo udanych. Spółka znacząco zwiększyła przychody ze sprzedaży, które w analizowanym okresie wyniosły 242,7 mln zł. W analogicznym okresie roku poprzedniego były one o ponad 35 mln zł niższe - 206,3 mln zł.

Przychody ze sprzedaży produktów i usług wzrosły znacząco ze 168,8 do 201,8 mln zł. Koszty działalności operacyjnej wyniosły natomiast 226,8 mln zł. Przed rokiem były one niższe o ponad 30 mln zł - 193,7 mln zł.

Grupa o ponad 3 mln zwiększyła także zysk z działalności operacyjnej. W pierwszym kwartale 2016 roku wyniósł on 15,8 mln zł, podczas gdy przed rokiem 12,5 mln zł.

Zysk netto wzrósł z 9,8 do 10,8 mln zł, a zysk brutto z 8,7 do 9,6 mln zł. Zysk netto na jedną akcje wyniósł 0,8 zł, wobec 0,7 zł w pierwszym kwartale 2015 roku. 

Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej wyniosły 13,3 mln zł. Dla porównania w pierwszym kwartale ubiegłego roku -5,06 mln zł.

- Miniony kwartał to kolejny okres konsekwentnej realizacji naszej strategii rozwoju portfolio produktowego oraz sieci sprzedaży w Polsce i za granicą. Podtrzymujemy nasz cel, którym jest podwojenie przychodów z roku 2014 już w roku 2018, kiedy spodziewamy się przekroczenia 1,7 mld zł zrealizowanej sprzedaży - powiedział Grzegorz Minczanowski, prezes Zarządu Zakładów Mięsnych Henryk Kania.

- Warto zaznaczyć, że w pierwszym kwartale 2016 r. rentowność operacyjna wzrosła w porównaniu do całego roku 2015 o 0,3 pkt proc., do 6,5 proc., a rentowność netto pozostała stabilna przy 4,0 proc.. Co więcej, zanotowaliśmy 13,3 mln zł dodatnich przepływów finansowych z działalności operacyjnej, podczas gdy w pierwszym kwartale 2015 r. było to 5,1 mln zł na minusie. Istnieje wiele przesłanek, aby uznać tę tendencję za trwałą – dodał prezes Minczanowski.

ZM Henryk Kania są producentem wyrobów wędliniarskich oraz mięsa konfekcjonowanego w Polsce. Firma została założona w 1990 roku. Zakłady oferują szeroki wachlarz produktów z obszaru marek własnych i prywatnych. Głównymi odbiorcami produktów firmy są sieci handlowe w kraju i za granicą, m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Delikatesy Centrum, E-Leclerc, Intermarche, Kaufland, Lidl, Makro, Netto oraz Żabka.

W roku 2015 ZM Henryk Kania wypracowały 1,03 mld zł przychodów (+21 proc. rdr), 71,3 mln zł wyniku EBITDA (+28 proc. rdr), 63,3 mln zł zysku operacyjnego (+31 proc. rdr) oraz 41,4 mln zł zysku netto (+30 proc. rdr).

Od marca 2012 roku akcje ZM Henryk Kania są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 529) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH