Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

ZM Henryk Kania zwiększają sprzedaż i udziały rynkowe

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 22-03-2017, 10:42
ZM Henryk Kania zwiększają sprzedaż i udziały rynkowe
Grzegorz Minczanowski, prezes ZM Henryk Kania, fot. ZM Henryk Kania

W 2016 roku przychody ze sprzedaży netto ZM Henryk Kania wyniosły rekordowe 1,29 mld zł wobec 1,03 mld zł w roku 2015. Zysk netto w 2016 roku przekroczył wartość 46 mln zł w porównaniu z 41 mln zł rok wcześniej.

W 2016 roku ZM Henryk Kania wypracowały o 25 proc. wyższą sprzedaż swoich produktów w porównaniu do okresu poprzedniego, dzięki czemu przychody ze sprzedaży osiągnęły wartość 1,29 mld zł.

Spółce udało się także wypracować zysk z działalności operacyjnej o 25 proc. wyższy od ubiegłorocznego oraz o 11 proc. wyższy wynik netto, który przekroczył wartość 46 mln zł.

Sprzedaż wyrobów i usług wyniosła 1,056 mld zł, co daje dynamikę wzrostu na poziomie 26 proc. Odpowiadała ona za 82 proc. całości przychodów. Pozostałe 18 proc. stanowiła sprzedaż towarów i materiałów, których wartość wyniosła 230,8 mln zł. W tej kategorii dynamika wzrostu wyniosła 23 proc.

Rentowność operacyjna spółki utrzymała się na poziomie z 2015 r., czyli 6,2 proc, a rentowność netto minimalnie spadła: z 4,03 proc. do 3,59 proc. w 2016 r.

W strukturze sprzedaży 94 proc. stanowiła sprzedaż na rynek krajowy, a 6 proc. na rynki zagraniczne w ramach Unii Europejskiej. Dynamika wzrostu eksportu wyniosła 42 proc., a sprzedaży krajowej 24 proc.

 

Spółka zwiększyła zatrudnienie z 827 pracowników na koniec 2015 r. do 849 osób na koniec 2016 roku.

W ocenie prezesa Grzegorza Minczanowskiego 2016 rok był bardzo dobry dla spółki.

- Kolejny raz osiągnęliśmy rekordowe wyniki finansowe. Przeprowadziliśmy następną emisję obligacji oraz rozszerzyliśmy nasze portfolio produktowe. Według Instytutu Badawczego GFK Polonia, marka Henryk Kania osiągnęła w 2016 roku wiodący udział rynkowy w segmencie kiełbas tradycyjnych, kabanosów oraz kiełbas suchych i podsuszanych - dodaje.

W 2016 roku ZM Henryk Kania kontynuowały kampanię reklamową dotyczącą budowy marki Henryk Kania, w tym Henryk Kania Maestro.

- Działania te spowodowały znaczący wzrost wartości marki, co w kolejnych okresach pozwoli na dalsze zwiększenie przychodów ze sprzedaży oraz osiągania wyższych marż. Znaczący wpływ na sukces ZM Henryk Kania mają: nowoczesne metody produkcji, współpraca z największymi sieciami handlowymi i dyskontowymi w kraju oraz poszerzanie portfolio produktowego w oparciu o aktualne trendy i oczekiwania konsumentów - dodał.

Wędliny ZM Henryk Kania w 2016 roku trafiły do prawie 7,6 milionów gospodarstw domowych, a 20 proc. polskich gospodarstw domowych zdecydowało się na zakup kabanosów Maestro. W ciągu ostatniego roku marka zwiększyła swoje udziały wolumenowe w niemal wszystkich segmentach wędlin konfekcjonowanych, m.in. w segmencie kabanosów paczkowanych. Udział w tej kategorii w kanale dyskontów wyniósł w 2016 roku ponad 21 proc.

W 2016 roku w segmencie wędlin paczkowanych - kabanosach, spółka uzyskała wzrost wolumenu i wartości sprzedaży w stosunku do okresu poprzedniego przy jednoczesnym wzroście całej kategorii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KANKANIA

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 330) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH