REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

ZM Mysław zwiększają udziały w rynku

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 14-11-2014, 10:40
ZM Mysław zwiększają udziały w rynku
Teresa Jochemczyk, prezes ZM Mysław (fot. mat. pras.)

Zakłady Mięsne Mysław zakończyły trzeci kwartał na dużym plusie. Narastająco obroty wyniosły 75,1 mln zł, a zysk netto 3,5 mln zł. W samym tylko trzecim kwartale przychody ze sprzedaży wyniosły 25,3 mln zł, zysk na sprzedaży 1,7 mln zł a zysk netto 0,8 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu w roku 2013 zysk na sprzedaży wzrósł 4-krotnie, natomiast EBITDA o 60 proc., osiągając kwotę 3,5 mln zł.

REKLAMA

Główne przychody grupa Mysław wygenerowała ze sprzedaży produktów wysokomarżowych. Na wynik miała też wpływ obniżka cen surowca wieprzowego, stanowiącego podstawę produkcji Mysława. Pod koniec września za żywiec wieprzowy płacono średnio 4,65 zł/kg. Rok temu średnia cena była o 20 proc. wyższa. Sytuacja rynkowa i polityczna wyraźnie sprzyja rozwojowi grupy.

- Wielu przedsiębiorców zarówno z Polski jak i z Unii ma kłopot ze zbytem surowców mięsnych, które wcześniej trafiały na rynki wschodnie. Znalezienie nowych rynków zbytu to długi proces, embargo dotknęło całą UE. Oznacza to, że ceny wszystkich surowców mięsnych w Polsce i krajach unijnych są niższe od notowanych w 2013. Z drugiej strony stale utrzymująca się niska cena drobiu sprawia, że jemy coraz więcej tego mięsa i jego przetworów oraz obserwujemy wzrost sprzedaży w tym segmencie. Udział drobiu w konsumpcji mięsa stanowi niemal 40 proc. i wciąż rośnie - mówi Teresa Jochemczyk, prezes ZM Mysław.

Dostrzegając rynkowe tendencje wzrostu konsumpcji drobiu oraz pozycję Polski na rynku europejskim w produkcji i eksporcie mięsa drobiowego firma rozpoczęła wprowadzanie na rynek produktów drobiowych pod marką ,,Kurino - zdrowie i smak". Produkty drobiowe pod marką Karino należą do kategorii premium i skierowane są do bardzo wymagających klientów.

W zakresie dystrybucji Mysław w dalszym ciągu chce zwiększać udział w kanale nowoczesnym, poprzez pozyskanie nowych klientów lub zwiększenie sprzedaży u dotychczasowych odbiorców, wdrażając produkty drobiowe pod marką Kurino. Mysław systematycznie zwiększa również udział na rynku śląskim w sprzedaży do tradycyjnych stoisk mięsnych oferując produkty z kategorii premium.

Kanał nowoczesny odpowiada obecnie za ok. 70 proc. sprzedaży, pozostałe 27 proc. to kanał hurtowy a 3 proc. to eksport. Kraje, do których Mysław dostarcza swoje wyroby to: Węgry, Rumunia i Czechy .

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH