Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

ZM Olewnik: Nie poszukujemy inwestora, realizujemy naszą strategię

  • Autor: AT, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-03-2018, 10:35
ZM Olewnik: Nie poszukujemy inwestora, realizujemy naszą strategię
Anna Olewnik-Mikołajewska, prezes Zakładów Mięsnych "Olewnik-Bis", fot. archiwum prywatne

- Grupa Olewnik nie uczestniczy w żadnym procesie konsolidacji i nie poszukuje zarówno inwestora finansowego, jak i branżowego. Przyglądamy się zmianom, które następują konsekwentnie realizując przyjętą strategię. Grupa Mięsna Olewnik i Grupa Rolna Olewnik w połączeniu dają możliwość zintegrowanej produkcji wieprzowiny na szeroką skalę. Tak więc mamy co robić przez najbliższe lata - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Anna Olewnik-Mikołajewska, prezes Zakładów Mięsnych "Olewnik-Bis".

W ocenie Anny Olewnik-Mikołajewskiej w 2018 roku dalszym ciągu będziemy obserwować przyspieszone procesy konsolidacyjne w branży mięsnej.

- Taka sytuacja wymuszona jest wzrastającą rolą odbiorców sieciowych, jak również zmieniającym się rynkiem tradycyjnym. Obydwa te kanały przechodzą poważne przemiany w swych strukturach na skutek konsolidacji i przejęć - dodaje.

Wśród największych wyzwań dla branży na 2018 rok prezes ZM Olewnik wymienia: zmieniające się stale przepisy, rosnące koszty pracy, ograniczona liczba rynków eksportowych, spadek zapotrzebowania na mięso na krajowym rynku, a także nadchodząca wojna cenowa.

- To wszystko sprawia, że rok 2018 będzie szczególnie ciężki dla małych i średniej wielkości zakładów mięsnych. Duże podmioty, a zwłaszcza grupy kapitałowe, mogą jeszcze bardziej wzmocnić swoją pozycję. Drogą do sukcesu będzie wykorzystanie nowoczesnych technologii oraz automatyzacja procesów organizacji pracy i marketingu. Optymizmem napawa fakt, że Polacy nie przestaną jeść mięsa i jego przetworów. Jednak poziom jego spożycia może być znacznie mniejszy od zakładanego - mówi.

Anna Olewnik-Mikołajewska przyznaje, że ZM Olewnik dotykają problemy związane z ASF.

- Nie bez znaczenia jest również sytuacja na globalnym rynku wieprzowiny. Grupa Mięsna Olewnik posiada ubojnie, przez co koszty związane z pozyskaniem surowca, a także bioasekuracją mają znaczenie. ASF jest problemem dla branży, która, tracąc sprzedażowy dostęp do rynków zewnętrznych, nie jest w stanie dynamicznie się rozwijać. ZM Olewnik są zlokalizowane w województwie mazowieckim, przez co z racji występowania ognisk jesteśmy bardzo ograniczeni - dodała.

Pełna treść rozmowy z Anną Olewnik-Mikołajewską ukazała się w lutowym numerze magazynu "Rynek Spożywczy" (nr 54).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

PARTNER SERWISU
partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 987) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.