Znaleźliśmy optymistów w branży mięsnej!

Poprawiająca się współpraca organizacji branżowych, przywiązanie konsumentów do polskich wędlin oraz wzrost sprzedaży mięs wysokogatunkowych - oto, co sprawia, że przedstawiciele branży mięsnej z optymizmem patrzą w przyszłość.
Tadeusz Blicharski, dyrektor biura Polskiego Związku Hodowców i Producentów Trzody Chlewnej Polsus ma nadzieję na rozwój systemu PQS. - Liczę też na rosnące zainteresowanie mięsem świń rasy puławskiej i wprowadzenie przez Włochów etykietowania wieprzowiny krajem pochodzenia - mówi Blicharski. - Gdyby nadzieje na szybsze wprowadzenie takiego etykietowania w Polsce były większe, widziałbym światło w tunelu - dodaje.
> Czytaj też: Dyrektor Polsus: Aby zwiększyć eksport mięsa, potrzeba wzrostu efektywności produkcji
Jerzy Wierzbicki, prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego (PZPBM) zauważa poprawiającą się współpracę organizacji branżowych przetwórców i producentów. - Wspólne wystąpienie branży mięsnej na Polagra 2010, Grune Woche 2011 miało już miejsce - przypomina Wierzbicki. - W tym roku będzie Polagra 2011 i mam nadzieję, że uda się zorganizować wspólne stoisko branży mięsnej na targach Anuga w Kolonii - podkreśla.
> Czytaj też: Prezes PZPBM: Są szanse na zwiększenie eksportu wołowiny na rynki trzecie
Optymizmem branżę mięsną napawa również fakt, że rynek mięsny jest wpisany w polską historię i tradycję. - Zawsze będzie istniał - akcentuje Żaneta Bogalecka, dyrektor biura zarządu Grupy Kapitałowej MAT. - Jednak jaki będzie jego wymiar w kolejnych latach, pesymistyczny czy optymistyczny, nie zależy tylko od nas mięsiarzy - zaznacza.
Deklaruje, że jej firma ma optymistyczny charakter. - Liczymy na kolejne sukcesy w 2011 r. i kolejnych latach. Bardzo ciężko na to pracujemy - zapewnia Bogalecka. Jest przekonana, że mimo zmian w preferencjach żywieniowych, polski schabowy i polska kiełbasa zawsze znajdzie miejsce na stołach Polaków.
> Czytaj też: Duża firma mięsna pozwie do sądu Janusza Palikota? GK MAT: Jesteśmy oburzeni!
Ewa Polok, Brand Manager Zakładów Przetwórstwa Mięsnego Łukosz także pozytywnie ocenia perspektywy polskiego rynku mięsa. - Na targach Grune Woche w Berlinie zbierałam opinie konsumentów niemieckich na temat naszych produktów. Po raz kolejny obserwuję i słyszę bardzo pozytywne opinie na temat polskiego mięsa i jakości wędlin - relacjonuje Polok. - Również w kraju mamy coraz więcej klientów świadomych tego co jedzą, oczekujących jakości - dodaje.
> Czytaj też: Prezes ZPM Łukosz: Rozważamy wybudowanie własnej biogazowi


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE: (3)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (3)