Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Związek Polskie Mięso chce odzyskania japońskiego rynku

Związek Polskie Mięso w ramach kampanii "Rozsmakuj się w Europie" bierze udział w targach Japan Meat Industry Fair w Tokio, które obywają się w dniach 13-15 kwietnia. Celem działań jest przekonanie japońskich i kanadyjskich dystrybutorów, importerów, przedstawicieli sieci handlowych oraz hurtowników i detalistów o wysokiej jakości naszego mięsa, gwarantowanej między innymi przestrzeganiem wyśrubowanych norm i standardów produkcji.

Związek Polskie Mięso chce odzyskania japońskiego rynku
Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso fot. ZPM

Japonia jest trzecim największym producentem wieprzowiny w regionie Azji i Pacyfiku, który odpowiada za 58 proc. światowej produkcji (dane za rok 2012). Jednakże, połowa spożywanego w Japonii mięsa pochodzi z importu. W 2012 roku kraj ten był największym na świecie importerem wieprzowiny i ten trend utrzymywał się już od roku 2005. Zapotrzebowanie to wynika z problemów środowiskowych, ograniczonej przestrzeni pod hodowlę i katastrof naturalnych. Ten region został silnie dotknięty przez epidemię świńskiej grypy, co zaburzyło relacje popytu i podaży.

Największymi dostawcami mięsa do Japonii są kraje Ameryki Północnej – USA i Kanada, z których pochodzi ok. 65 proc. importu wieprzowiny. Jednakże polscy producenci również skorzystali z japońskiego apetytu na wieprzowinę. Japonia był trzecim krajem pod względem wartości, do którego eksportowano polską wieprzowinę – eksport w 2011 roku był wart ponad 200 mln PLN. Do lutego 2014, do czasu wykrycia w Polsce przypadków ASF, polskim hitem eksportowym do Japonii było mięso wieprzowe mrożone i wędliny.

- Japonia to kierunek, o który opłaca się walczyć, to rynek o który warto powrócić, dlatego Japończykom nie dajemy o sobie zapomnieć – podsumowuje Witold Choiński prezes Związku Polskie Mięso, organizatora kampanii.

Z ostatnich informacji przekazywanych przez Komisje Europejska wynika, że rynek ten zostanie prawdopodobnie ponownie otwarty jeszcze przed wakacjami. Aktualnie japońska strona prowadzi ocenę sytuacji zdrowotnej zwierząt w Polsce w celu uznania regionalizacji UE oraz, w konsekwencji, wznowienia importu mięsa wieprzowego pochodzącego z polskich regionów wolnych od ASF.

W marcu 2016 roku, japoński Komitet Naukowy wydał pozytywną opinię w sprawie uznawania regionalizacji UE dla ASF. Dzięki tej pozytywnej opinii, japońska administracja przygotowuje obecnie projekt mający na celu sfinalizowania procedury, która uzna europejskie zasady regionalizacji dla ASF, co będzie jednoznaczne z wznowieniem eksportu polskiego mięsa wieprzowego do Japonii. Zniesienie japońskich barier dla polskiej wieprzowiny w kontekście sytuacji wywołanej ASF będzie miało pozytywny wydźwięk dla innych azjatyckich krajów, dzięki czemu kolejne z nich mogą stać się ponownie otwarte dla polskiego mięsa.

więcej informacji:

Związek Polskie Mięso RSS ALERT    /    Witold Choiński RSS ALERT    /    Japonia RSS ALERT    /    Kanada RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.10.219
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.