Związek Polskie Mięso: Najważniejsza strategia rozwoju dla krajowej branży mięsnej

Jesteśmy gotowi do zbudowania strategii rozwoju dla branży mięsnej w Polsce, w tym także strategii promocji - powiedział Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso na konferencji "Polskie mięso: europejski rynek - wyzwania, możliwości, bariery".
Strategia rozwoju branży jest konieczna do tego, by rosło spożycie w kraju, by dynamiczniej rozwijać eksport, utrzymując dotychczasowe i zdobywając nowe, przyszłościowe rynki zbytu. Brak strategii powoduje, że wyniki ekonomiczne sektora zależą od przypadku, szczęścia i sprzyjającej koniunktury rynkowej, ale o to - jak wiadomo - coraz trudniej.
Wypracowanie strategii pomoże utrzymać naszą konkurencyjność na eksportowych rynkach, także na rynku krajowym - to sprawa najważniejsza z punktu widzenia naszych interesów.
Będziemy walczyć o to, aby resort rolnictwa wspólnie z całą branżą opracował długofalową i wieloletnią strategię rozwoju dla polskiego mięsa. Branża nie może przespać kolejnego etapu, który jest przed nami i niesie nowe wyzwania - podkreśla Choiński.
Obecna sytuacja na krajowym rynku trzody chlewnej i mięsa wieprzowego, także wymaga zdecydowanych działań opartych jednak na kompleksowych i systemowych rozwiązaniach, które uporządkowałyby rynek żywca i mięsa w długofalowej perspektywie. Takie rozwiązania nie mogą powstać bez udziału branży mięsnej, która ma już duże doświadczenie w działaniach na unijnym rynku mięsa i zna prawa, jakimi rządzi się ten rynek. Ta wiedza i doświadczenie są niezbędne dla tworzenia systemowych rozwiązań i strategii rozwoju całej branży.
Do tego niezbędne jest także budowanie trwałych więzi między producentami i przetwórcami, między branżą i rządem, między przemysłem i handlem.
Budowanie trwałych więzi będzie budowaniem stabilności rynkowej w tym sektorze.
Kilka elementów niezwykle ważnych, takich jak uporządkowanie i zoorganizowanie krajowego rynku, konsolidacja i integracja branży, rozwój eksportu, zdobywanie nowych zbytu, czy wreszcie promocja łączy się w jedną strategię działań dla branży mięsnej w Polsce.
Strategia musi określać także nasze szanse i zagrożenia na wszystkich potencjalnych i obecnych rynkach zbytu. Potrzebujemy dokładnej analizy i badań marketingowych, które odpowiedzą nam na pytanie czy jesteśmy konkurencyjni na tych rynkach? A jeśli tak, to jakimi produktami?
- « Poprzednia
- 1
- 2
- Następna »
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!