REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Związek Polskie Mięso: Najważniejsza strategia rozwoju dla krajowej branży mięsnej

  • Autor: Jacek Okrzesik, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-06-2008, 11:32
Związek Polskie Mięso: Najważniejsza strategia rozwoju dla krajowej branży mięsnej

Jesteśmy gotowi do zbudowania strategii rozwoju dla branży mięsnej w Polsce, w tym także strategii promocji - powiedział Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso na konferencji "Polskie mięso: europejski rynek - wyzwania, możliwości, bariery".

REKLAMA

Strategia rozwoju branży jest konieczna do tego, by rosło spożycie w kraju, by dynamiczniej rozwijać eksport, utrzymując dotychczasowe i zdobywając nowe, przyszłościowe rynki zbytu. Brak strategii powoduje, że wyniki ekonomiczne sektora zależą od przypadku, szczęścia i sprzyjającej koniunktury rynkowej, ale o to - jak wiadomo - coraz trudniej.
Wypracowanie strategii pomoże utrzymać naszą konkurencyjność na eksportowych rynkach, także na rynku krajowym - to sprawa najważniejsza z punktu widzenia naszych interesów.
Będziemy walczyć o to, aby resort rolnictwa wspólnie z całą branżą opracował długofalową i wieloletnią strategię rozwoju dla polskiego mięsa. Branża nie może przespać kolejnego etapu, który jest przed nami i niesie nowe wyzwania - podkreśla Choiński.

Obecna sytuacja na krajowym rynku trzody chlewnej i mięsa wieprzowego, także wymaga zdecydowanych działań opartych jednak na kompleksowych i systemowych rozwiązaniach, które uporządkowałyby rynek żywca i mięsa w długofalowej perspektywie. Takie rozwiązania nie mogą powstać bez udziału branży mięsnej, która ma już duże doświadczenie w działaniach na unijnym rynku mięsa i zna prawa, jakimi rządzi się ten rynek. Ta wiedza i doświadczenie są niezbędne dla tworzenia systemowych rozwiązań i strategii rozwoju całej branży.
Do tego niezbędne jest także budowanie trwałych więzi między producentami i przetwórcami, między branżą i rządem, między przemysłem i handlem.
Budowanie trwałych więzi będzie budowaniem stabilności rynkowej w tym sektorze.

Kilka elementów niezwykle ważnych, takich jak uporządkowanie i zoorganizowanie krajowego rynku, konsolidacja i integracja branży, rozwój eksportu, zdobywanie nowych zbytu, czy wreszcie promocja łączy się w jedną strategię działań dla branży mięsnej w Polsce.
Strategia musi określać także nasze szanse i zagrożenia na wszystkich potencjalnych i obecnych rynkach zbytu. Potrzebujemy dokładnej analizy i badań marketingowych, które odpowiedzą nam na pytanie czy jesteśmy konkurencyjni na tych rynkach? A jeśli tak, to jakimi produktami?

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH