Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Zwiększenie jakości wołowiny zwększy jej konsumpcję

  • Autor: PAP
  • Data: 26-11-2015, 17:52
Zwiększenie jakości wołowiny zwększy jej konsumpcję

Zwiększenie konsumpcji wołowiny w Polsce zależy przede wszystkim od poprawy jakości tego mięsa - mówili uczestnicy II Forum Sektora Wołowiny. W Polsce jej spożycie jest niższe niż w innych krajach UE i w tym roku wyniesie ok. 1,7 kg na osobę.

Jak przyznał w rozmowie z PAP prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego Jerzy Wierzbicki, jemy bardzo mało wołowiny, najniższe jej spożycie odnotowaliśmy w 2013 r., gdy na osobę przypadło 1,5 kg tego mięsa, w tym roku eksperci oceniają, że będzie to 1,7 kg , a więc jest odwrócenie tendencji i lekki trend wzrostowy.

Konsumenci znacząco zmniejszyli konsumpcję w latach 90., gdy pojawiła się w Polsce choroba "szalonych krów" (BSE). W kolejnych latach spożycie spadało m.in. dlatego, że zjadamy coraz więcej drobiu.

Zdaniem Wierzbickiego konsumpcję wołowiny można zwiększyć, ale mięso to powinno być dobrze oznakowane, tak, by konsument miał gwarancję, że sięgając po określony kawałek mięsa, będzie mógł z niego przyrządzić daną potrawę. Dlatego ważna jest standaryzacja i kontrola procesów produkcyjnych na każdym etapie - podkreślił.

Prezes PZPBM zauważył, że wołowina, która trafia do polskich sklepów pochodzi od różnych ras bydła. Dlatego powinno się oddzielać partie mięsa pochodzące od ras mięsnych od słabszej jakości pozyskiwanego od krów mlecznych. To pozwoliłoby na osiąganie wyższych cen. Dodał, że obecnie cena skupu wołowiny w Polsce jest niska. Mięso to jest o 20-25 proc. tańsze od średniej ceny wołowiny w UE.

Aby mieć taką gwarancję jakości wołowiny, trzeba zoptymalizować jej produkcję. Temu służy program ProOptiBeef realizowany zgodnie ze strategią "od widelca do zagrody". Program trwał od października 2009 r. i kończy się 30 listopada br. - poinformowała w czwartek podczas II Forum Sektora Wołowiny prof. Agnieszka Wierzbicka z SGGW, kierownik projektu ProOptiBeef. Podkreśliła, że wszystkie zakładane cele projektu zostały osiągnięte. Przede wszystkim udało się nawiązać ścisłą współpracę z przemysłem oraz hodowcami.

Program kosztował łącznie 43 mln zł i został sfinansowany z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Miał kilka etapów, a jeden z nich dotyczył analizy popytu na mięso wołowe w Polsce. W ramach projektu przebadano 7 tys. osób, które oceniły 49 tys. próbek mięsa. Badania te pokazały, że Polacy największą wagę przywiązują do smaku i aromatu mięsa, natomiast mniej ważna jest soczystość i kruchość mięsa.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.