Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Dariusz Zieliński, prezes Ceko – obszerny wywiad

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 07-07-2016, 14:23
Dariusz Zieliński, prezes Ceko – obszerny wywiad
Dariusz Zieliński, prezes Ceko

O aktualnej i przyszłej sytuacji na rynku mleka, a także o kondycji i planach firmy Ceko portalspożywczy.pl rozmawia z prezesem Dariuszem Zielińskim.

Jakie są obecnie perspektywy rozwoju polskiego mleczarstwa?

Podchodząc do tematu fundamentalnie perspektywy nie są złe, mleko mamy nadal tańsze od średniej w UE, jakość naszych produktów jest bardzo wysoka, poziom zamożności społeczeństwa stopniowo wzrasta… Jesteśmy jednak częścią większej układanki i dopóty dopóki na światowych rynkach podaż mleka nie dostosuje się do popytu będziemy mieć bardzo trudną sytuacją ponieważ nadpodaż przynosi rosnącą presję na ceny zbytu a wielu graczy zagranicznych nie waha się stosować cen dumpingowych byle tylko pozbyć się problemu nadmiaru mleka we własnych krajach.

Podsumowanie roku bez kwot mlecznych - Jak Pan ocenia skutki zniesienia kwot mlecznych? Czy kwotowanie uchroniłoby nas przed obecnym kryzysem w mleczarstwie? Czy zniesienie kwotowania cokolwiek zmieniło?

Osobiście nieco inaczej poprowadziłbym tę dyskusję i zaczął od pytania czy wprowadzenie kwot mlecznych miało jakikolwiek sens skoro teraz borykamy się z tak opłakanymi efektami ich likwidacji…. Kryzysy są nieuniknionym elementem życia gospodarczego jednak gdy są oparte wyłącznie na grze popytu i podaży z reguły mają mniej gwałtowny charakter. Niezależnie od wszystkiego należy jednak podkreślić, że zniesienie kwot mlecznych miało swój negatywny wpływ na pogłębienie kryzysu w mleczarstwie, odbiło się to dodatkowym gwałtownym spadkiem cen w całym łańcuchu dostaw dla przemysłu mleczarskiego.

Jak Pan ocenia obecną sytuację na rynku mleczarskim i czy jest szansa na jakąś poprawę w najbliższym czasie? Czy jest realna szansa na jakieś nowe rynki, czy jest szansa na zniesienie rosyjskiego embarga?

Nie ma co ukrywać sytuacja jest bardzo zła i nie pomaga w niej podejście dystrybucji nastawione na maksymalizację marż kosztem producentów – obserwuję ceny na półkach jako konsument i wielokrotnie jestem zdumiony różnicą pomiędzy cenami zakupu obowiązującymi na rynku a cenami sprzedaży. Nie wierzę w zniesienie rosyjskiego embarga, natomiast szansa na nowe rynki zdecydowanie istnieje, proces ich pozyskiwania jest jednak długotrwały i wymaga nakładów finansowych. Nie każdy producent mleczarski jest też w stanie sprostać wymaganiom rynków eksportowych, więc nie jest to droga dla każdego.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 915) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.