REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Greckie wesele

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz
  • Data: 27-03-2015, 14:21
Greckie wesele

Polski rynek jogurtów jest warty ok. 2 mld zł. W 2014 r. spożycie tej kategorii produktów spadało. Wyjątek stanowiły jogurty greckie.

REKLAMA

Z danych GUS-u dotyczących stanu rynku mleka w Polsce wynika, że Polacy w roku 2013 spożyli prawie 4,7 kg jogurtów na osobę, czyli o 3,5 proc. mniej niż w roku 2012. Producenci jogurtów twierdzą, że także rok 2014 był zły dla tej kategorii produktów. Mimo to segment ten jest warty aż 2 mld zł. Wyjątkiem jest podkategoria jogurtów greckich, które stają się coraz bardziej popularne w naszym kraju. - Z miesiąca na miesiąc rośnie sprzedaż jogurtów greckich. Od marca 2014 roku, gdy OSM Piątnica wprowadziła na rynek jogurty greckie, co miesiąc sprzedaż rośnie o 25 proc. Trzeba jednak pamiętać, że co miesiąc mamy inną bazę wyjściową do tych 25 proc. - mówi Tomasz Głasek, dyrektor handlowy OSM Piątnica.

Niestety nie są prowadzone badania nad samymi jogurtami greckimi, gdyż są one traktowane jako część kategorii jogurtów naturalnych. - Obserwujemy spadek zainteresowania jogurtami i produktami fermentowanymi smakowymi, na rzecz naturalnych. W naszej spółdzielni, która pierwsza na rynek wprowadziła jogurty śródziemnomorskie, mamy stałe wzrosty sprzedaży, chociaż mniejsze niż jeszcze kilka lat temu - mówi Mieczysława Masalska, kierownik handlu i marketingu w OSM w Nowym Dworze Gdańskim (Maluta).

Kluczem jest dystrybucja

Jogurty greckie, które na polskich stołach pojawiły się niedawno, są przebojem w krajach anglosaskich. W Stanach Zjednoczonych jogurty greckie stanowią aż 40 proc. całego rynku jogurtów.

Trudno powiedzieć, czy w Polsce uda się im powtórzyć ten sukces. Zdaniem Tomasza Głaska, trudno ocenić potencjał rynku po pół roku od wprowadzenia jogurtów greckich. Trzeba mieć świadomość, że rynek jogurtów jest najbardziej konkurencyjnym rynkiem w całej branży mleczarskiej. Z kolei zdaniem Mieczysławy Masalskiej, kluczem jest właściwie zorganizowana dystrybucja. - Konsumenci kupują to, co mają na półkach. Na szczęście teraz jest moda na jogurty t zw. ł yżeczkowe, do których zaliczają się jogurty greckie, więc sieci handlowe chcą je mieć na swoich półkach - uważa kierownik handlu i marketingu Maluty. Znajduje to potwierdzenie w opinii dyrektora handlowego OSM Piątnicy. - Większość sieci handlowych, wprawdzie nie we wszystkich formatach, ale w tych największych ma w swojej ofercie nasz jogurt grecki. Z kolei w handlu tradycyjnym mamy dystrybucję na poziomie 15 proc. Naszym celem jest osiągnięcie czwartej pozycji na tym rynku po Zott, Danone i Bakomie - mówi Tomasz Głasek. Oprócz wyżej wymienionych firm, jogurty

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH