Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Jan Gaweł, prezes Sertop – cały wywiad

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 16-05-2016, 16:26
Jan Gaweł, prezes Sertop – cały wywiad
Jan Gaweł, prezes Sertop /fot. Sertop

Z prezesem zarządu firmy Sertop, Janem Gawłem rozmawiamy o rynku mleczarskim i jego perspektywach, współpracy z sieciami handlowymi i ekspansji firm zagranicznych na naszym rynku.

Jaka jest Pańska ocena rynku mleczarskiego w Polsce?

Na rynku mleczarskim utrzymuje się spadkowa tendencja cen głównych produktów eksportowych. Poziom cen proszków mlecznych i serów dojrzewających osiągnął już swoje wieloletnie minima. Aktualnie pogłębia się spadek cen masła, który dotąd wykazywał pewną zwłokę, głównie uwarunkowaną wzrostem jego spożycia i importu do USA. Mimo tak silnego spadku cen, nie widać ożywienia konsumpcji na krajowym rynku artykułów nabiałowych. Jest to aktualnie najbardziej oczekiwany efekt dla branży mleczarskiej. Możliwe, że impuls dla wzrostu konsumpcji zostanie wywołany w wyniku wdrożenia rządowego programu ‘500+’

Jak wygląda sytuacja na rynku serów topionych? Jakie są trendy konsumenckie i rynkowe? Czy Sertop prowadzi lub planuje jakieś istotne inwestycje? Jeśli tak, to, co dadzą one firmie i jaki jest ich koszt?

Na rynku serów topionych sytuacja jest podobna. Nawet trudniejsza. Od wielu lat spadają dostawy tego asortymentu na rynek krajowy. Głównym powodem jest zmiana zwyczajów żywieniowych, w tym spadek konsumpcji pieczywa, co sprawia, że sery topione do smarowania są coraz mniej potrzebne. Mimo to Sertop utrzymuje nadal ponad 10% udział w krajowej sprzedaży serów topionych. Jesteśmy wspólnym przedsięwzięciem kilkunastu polskich spółdzielni mleczarskich i pracowników, prosperującym z powodzeniem na polskim i zagranicznym rynku od 25 lat. Zawdzięczamy to głównie najwyższej jakości naszych wyrobów, znajomości marki, różnorodności stosowanych (zawsze naturalnych) dodatków smakowych a nade wszystko, trudnej do przecenienia - lojalności naszych klientów. Sertop w tej sytuacji musi nadążać za wymogami rynku, inwestując w projekty skutkujące obniżeniem kosztów produkcji, wzrostem efektywności naszej organizacji oraz zwiększeniem dywersyfikacji naszego portfolio asortymentowego. Koszty najbliższych inwestycji sięgną 6 mln zł. Liczymy, że ich część zostanie refinansowana dotacjami z funduszu PROW 2014-2020.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • rolnik 16-05-2016, 17:53:
likwidacja jawna polskiego rolnika ,kiedyś zapłacicie za to dla niemca, bo będziecie żryć jego żarcie . a tam tanio nie będzie
  • Tomek 16-05-2016, 17:50:
Mądre słowa. Kupuję serki SerTop, bo to polska firma. Mam akurat w lodówce dwa :) Można je znaleźć i w Delikatesach Centrum i w kauflandzie. Pozdrawiam i życzę sukcesów na polskim i zagranicznych rynkach.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 419) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.