Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Marcin Czarnecki, dyrektor generalny Mleczarnii Turek - WYWIAD

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 11-03-2013, 14:29
Marcin Czarnecki, dyrektor generalny Mleczarnii Turek - WYWIAD
Marcin Czarnecki, dyrektor generalny Mleczarni Turek

Przeczytaj pełny wywiad z Marcinem Czarneckim, dyrektorem generalnym Mleczarni Turek, który w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl mówi o zarządzaniu markami mleczarskimi, ich potencjale i markach własnych sieci handlowych.

Czy polscy konsumenci są gotowi do kupowania marek mleczarskich?

Jeżeli marka faktycznie daje coś konsumentowi np. bezpieczeństwo, prestiż, lub cokolwiek innego, co zaspokaja jego potrzeby, to będą je kupować. Konsumenci będą kupować tylko te, które są prawidłowo prowadzone. Trzeba jednak pamiętać, że nie każda marka stanowi rzeczywistą wartość. Jeżeli marka będzie się sprowadzała tylko do nazwy, jak wiele marek obecnie, to nie będzie kupowana.

Czy rozwiną się marki serów?

Nie wierzę w to, że Polacy są innymi konsumentami niż mieszkańcy innych krajów w Europie. Wszędzie, w krajach bardziej rozwiniętych, konsumenci kupują marki, gdyż marka jest konkretną obietnicą zaspokojenia moich potrzeb. Jeżeli chcę prestiżu, to kupię prestiż, jeśli szukam smaku, to taką markę wybiorę. Konsument przy wyborze produktu potrzebuje drogowskazu, a dobrze prowadzona marka jest takim drogowskazem. Ludzie, którzy nie mają szczegółowych informacji na temat produktu, a przeciętny konsument ich zazwyczaj nie ma, przy wyborze posługuje się głównie marką.

Czy Turek produkuje marki sieci handlowych i jak je postrzega?

Turek produkuje marki sieci handlowych, jednak w naszym biznesie marki sieci handlowych stanowią bardzo mały procent produkcji. Z drugiej strony, traktujemy je jak tak samo, jak nasze własne marki, czyli marki producenta. Jedne i drugie muszą mieć sposób na „życie", muszą mieć sposób na to, co chcą przekazać konsumentowi, jaką nieść wartość. Dlatego nie różnicujemy marek sieci handlowych i naszych, bo to takie same marki.

Jak się układa współpraca z sieciami handlowymi?

Obecnie nie ma możliwości sprzedawania czegokolwiek, bez sieci handlowych, a z kolei sieci nie mają co sprzedawać bez producentów. Jeżeli jest to układ partnerski, wówczas działa, lepiej lub gorzej, dokładnie tak samo jak na całym świecie. Trudno powiedzieć, że współpraca układa się źle czy dobrze. Moim zdaniem jest normalnie, powinno być tak jak jest.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 190) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH