Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Mleko

Nowe dodatki, nowe możliwości

Dodatki do żywności mają wpływ nie tylko na trwałość wyrobów, ale również smak, zapach, barwę, konsystencję. Każdego roku na rynku pojawiają się nowe substancje, które pozwalają na rozwój nowych produktów.

Nowe dodatki, nowe możliwości

Autor: Roman Wieczorkiewicz
Data: 29-08-2013, 10:26

Do używania substancji dodatkowych skłaniają producentów żywności oczekiwania rynku i konsumentów. W dobie dużej dostępności produktów wytwórcy starają się zaprojektować technologię i recepturę w taki sposób, aby produkty przez nich oferowane miały przydatność do spożycia, pozwalającą na ich sprzedaż mimo wielu alternatywnych wyrobów. Produkt wolny od dodatków typu konserwanty, stabilizatory, polepszacze, emulgatory, przeciwutleniacze często ma krótszy termin przydatności do spożycia, a tym samym krócej można nim handlować.

 

Nowe możliwości

Zdaniem Rafała Zbikowskiego z DSM Nutritional Products, kierunek rozwoju dodatków do żywności jest wytyczany przez grupy konsumentów pragnących poprawić jakość zdrowotną spożywanej diety bez gwałtownych zmian nawyków żywieniowych.

- Chcą stosować np. żywność niskoenergetyczną czy funkcjonalną, a to wymaga wprowadzenia nowych substancji dodatkowych - mówi Rafał Zbikowski.

Z kolei Mateusz Kowalewski, wiceprezes Hortimex Plus, zauważa, że w branży mleczarskiej na dobre zadomowił się błonnik pokarmowy, zarówno nierozpuszczalny, pochodzący np. z otrąb zbożowych, jak i rozpuszczalny, taki jak inulina czy oligofruktoza.

Spełniają one kilka funkcji.

Technologiczne - takie jak zagęszczanie, redukcja zawartości tłuszczu lub cukru w produkcie, oraz funkcjonalne - czyli wzbogacanie w błonnik, element niezbędny w zrównoważonej diecie. - Trend redukcji cukru sprzyja zainteresowaniu branży mleczarskiej substancjami słodzącymi. Przy czym kolejny trend - poszukiwanie surowców pochodzenia naturalnego - powoduje, że powodzeniem cieszą się produkty takie jak glikozyd stweiolowy, zwany potocznie stewią. Okazuje się jednak, że wbrew oczekiwaniom stewia na razie nie podbiła rynku - mówi Kowalewski. Dodaje, że chociaż pojawiły się produkty słodzone stewią, jednak nie cieszą się one oszałamiającą popularnością, zaś sam surowiec nie jest pozbawiony ograniczeń takich jak relacja ceny d o s i ł y s ł o - dzenia czy też fakt, że mimo n a t u r a l n e g o pochodzenia, oznaczona jest ona symbolem E, niezbyt pożądanym przez konsumentów.

- Mało widoczne w sektorze mleczarskim jest na razie wzbogacanie wyrobów w kolagen.

Pojawiają się już jednak pierwsze jaskółki tego trendu (jogurty) i spodziewamy się rosnącej popularności kolagenu, którego właściwości czynią go atrakcyjną propozycją dla producentów szukających ciekawych funkcjonalnych wyróżników dla swych wyrobów - uważa Mateusz Kowalewski.

więcej informacji:

dodatki do żywności  RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • amen 2013-07-08 12:34:39
    nowe produkty, nowe możliwości, nowotwory ;-)
  • technolog 2013-07-22 17:04:56
    no a koszenila tak jest krytykowana a jest naturalnym barwnikiem!!!!
  • ZbytTwardy;) 2013-08-30 01:08:11
    NoweTwory som mniam mniam.
  • technolog 2013-09-26 11:43:23
    kolagen do jogurt,ów i to pewno suszony?? czy ktoś badał wartości tego kolagenu . jak zmienia się mu temp mrozi a potem suszy w wysokich temp????
  • artmetic ekonsulting 2016-02-20 23:36:15
    E-dodatki do żywności - aplikacja na Androida: artmetic.pl

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.95.23.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.