Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Wpływ jakościowych determinant produktów mleczarskich na wybór dyskontów jako miejsca ich zakupu przez młodych nabywców

Proces podejmowania decyzji nabywczych na rynku żywności jest złożony. Jego przebieg zmienia się wraz z sytuacją społeczno-ekonomiczną, przemianami kulturowymi oraz rozwojem cywilizacyjnym. Zmieniające się potrzeby i preferencje konsumentów, zmiany stylu życia, zwiększanie się zakresu, rodzaju i dostępności informacji o produktach czy też przemiany zachodzące w sektorze handlowym sprawiają, że współczesny rynek produktów żywnościowych charakteryzuje się dużą zmiennością i nieprzewidywalnością [21, 24]. Znajomość i zrozumienie czynników wpływających na wybór produktów i miejsc ich zakupu przez nabywców staje się ważnym elementem kształtowania strategii konkurencyjnej podmiotów działających na danym rynku [5].

Wpływ jakościowych determinant produktów mleczarskich na wybór dyskontów jako miejsca ich zakupu przez młodych nabywców
fot. shutterstock
  • Źródło

Autor: Marek Angowski, Tomasz Kijek, Adam Skrzypek, ŻYWNOŚĆ. Nauka. Technologia. Jakość, 2019, 26, 2 (119)
Data: 18-10-2019, 12:46

Obecnie można zaobserwować zmiany zachodzące w strukturze handlu detalicznego w Polsce, które są spowodowane rosnącą konkurencją wynikającą ze zmiany uwarunkowań rynkowych w zakresie postępującej globalizacji, przemian gospodarczych i społeczno-kulturowych oraz rozwoju technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT). W związku z tym przedsiębiorstwa, które chcą osiągać i utrzymywać trwałą przewagę konkurencyjną muszą przyjąć strategię „orientacji na nabywcę” polegającą na dostarczaniu konsumentowi produktów w odpowiedniej ilości i jakości, po korzystnej cenie oraz w dogodnym miejscu i czasie [1]. 

Jednym z głównych kierunków zmian w strategiach handlowych jest modernizowanie dotychczasowych kanałów dystrybucji i uruchamianie nowych oraz wykorzystywanie nowych technik sprzedażowych. Głównym motywem ich wprowadzania jest potrzeba ciągłego dostosowywania się do wymagań konsumentów oraz chęć osiągnięcia trwałej przewagi konkurencyjnej. Podstawą skutecznej strategii staje się budowanie i utrzymywanie odpowiednich relacji sprzedażowych ze swoimi nabywcami. Przedsiębiorstwa mogą to osiągnąć poprzez systematyczne badanie i analizowanie zachowań nabywców na rynku oraz opracowanie na podstawie pozyskanych informacji odpowiedniej oferty towarowej. W przypadku produktów żywnościowych bardzo istotne jest uwzględnianie w przygotowywanych strategiach aspektów jakości i bezpieczeństwa żywności. [6, 14]. Sieci sklepów dyskontowych to alternatywna forma sprzedaży detalicznej w stosunku do tradycyjnych jej form realizowanych przez super- i hipermarkety [1]. Do głównych przewag konkurencyjnych sklepów dyskontowych można zaliczyć kluczową rolę niskiej ceny w strategii ich pozycjonowana na rynku oraz minimalizowanie kosztów prowadzenia działalności [11].

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.171.45.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.