Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

30-lecie europejskiej ochrony terminów mleczarskich

  • Autor: portalspożywczy.pl/PIM
  • Data: 07-07-2017, 15:53
30-lecie europejskiej ochrony terminów mleczarskich
Fot. Fotolia

W UE mleko i produkty mleczarskie zostały uznane od dziesięcioleci za unikalne pod wieloma względami. Od 30 lat szczególne ramy prawne UE zapewniają obywatelom UE klarowną wiedzę na temat mleka i produktów mleczarskich oraz silnie chronią ich przed wprowadzaniem w błąd. W dniu 14 czerwca 2017 r. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) ponownie podkreślił wyjątkowość mleka i przetworów mlecznych w sprawie sądowej nr C-422/16, silnie podkreślając 30-tą rocznicę unijnej ochrony terminów mleczarskich.

W dniu 2 lipca 1987 r. Wspólnota Europejska wdrożyła szczególną ochronę produktów mleczarskich w rozporządzeniu Komisji (EWG) nr 1898/87 z dnia 2 lipca 1987 r. w sprawie ochrony oznaczeń stosowanych w obrocie mlekiem i przetworami mlecznymi. Rozporządzenie to ustanowiło po raz pierwszy jasną unijną definicję „mleka", jak również warunki uczciwej konkurencji między mlekiem, a konkurującymi produktami w dziedzinie oznaczania, etykietowania i reklamy.

Rozporządzenie to ma na celu również służyć promowaniu mleka i przetworów mlecznych w UE. Dzisiejsza ochrona terminów mleczarskich pozostaje najważniejszą kwestią, ponieważ produkty mleczarskie stają przed nieuczciwą konkurencją ze strony produktów roślinnych, w stosunku do których używa się terminów zarezerwowanych dla mleka i produktów mleczarskich, próbując różnych „kreatywnych" sposobów pomijania tego.

W dniu 14 czerwca 2017 r. Europejski Trybunał Sprawiedliwości wyraźnie potwierdził, że produkty pochodzenia wyłącznie roślinnego nie mogą nigdy używać nazw produktów mleczarskich, które są zastrzeżone przez prawo UE dla produktów zwierzęcych.

 Mleko i produkty na bazie roślin to dwa różne produkty, o różnym pochodzeniu, składzie i wartości odżywczej. Konsumenci powinni mieć możliwość różnicowania produktów mleczarskich i alternatyw roślinnych, dlatego też ochrona jest potrzebna bardziej niż kiedykolwiek. Harmonogram działania (ang. roadmap) ostatnio opublikowany przez Komisję w sprawie oceny marketingu jest doskonałą okazją do wzmocnienia tej ochrony.

Polska Izba Mleka ściśle współpracuje z Europejskim Stowarzyszeniem Mleczarskim (EDA) i w pełni popiera działania w zakresie ochrony produktów mleczarskich. Nasza organizacja prowadzi liczne kampanie, dzięki wsparciu z Funduszu Promocji Mleka, które promują spożycie mleka wśród najmłodszych m.in. „Dzieciaki Mleczaki”, „Mamy kota na punkcie mleka”. Nasza organizacja organizuje również Cykl Konferencji „Fakty i mity o mleku”. Konferencje te mają na celu zwiększenie świadomości na temat mleka, produktów mlecznych oraz ich roli w diecie dzieci i młodzieży, w związku z licznymi kontrowersjami, sporami i mitami na temat mleka, które pojawiły się w ostatnich latach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.