Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Aby utrzymać pozycję mleczarstwo musi inwestować

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 05-06-2014, 12:42
Aby utrzymać pozycję mleczarstwo musi inwestować
Mieczysław Pankiewicz, prezes Euro-PAN Sp. z o.o.

Polskie mleczarstwo zajmuje wysoką pozycję na tle Unii Europejskiej. Pozycja konkurencyjna polskiego mleczarstwa należy do najwyższych wśród krajów unijnych. Umocnienie się na tej wysokiej pozycji związane jest z koniecznością inwestowania w innowacyjne technologie mające wpływ na zwiększenie wydajności pracy, jakości produktów czy ekologii - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Mieczysław Pankiewicz, prezes Euro-PAN Sp. z o.o.

Zdaniem Mieczysława Pankiewicza, kierunki rozwoju technologii dla przemysłu mleczarskiego są zbieżne z kierunkami dla całej branży spożywczej i będą dotyczyły nowych rozwiązań, zarządzania, rozwiązań biznesowych wiążących aspekty technologiczne i ekonomiczne, ochrony środowiska i marketingu. Dalszy rozwój i poprawa konkurencyjności przemysłu mleczarskiego będzie cechowało inwestowanie w technologie takie jak: monokapsulacja oraz nanoemulgacja składników żywności powodująca zwiększenie trwałości i zdefiniowane ich dostarczanie do organizmu, monitorowanie procesów technologicznych, jakości oraz bezpieczeństwa żywności z zastosowaniem nanobiosensorów, zastosowanie nanofiltrów w celu usuwania toksyn, kwasów tłuszczowych oraz wzbogacanie produktów w aromaty i związki bioaktywne, zastosowanie w produkcji enzymów w szerokim zakresie warunków technologicznych, produkowane nieznacznie przetworzonej wysokojakościowej żywności, nietermiczne utrwalanie żywności z zastosowaniem mikrofiltracji, wysokiego ciśnienia, zmiennego pola magnetycznego, ultradźwięków itp.

Ponadto, firmy z sektora mleczarskiego będą inwestować w stosowanie nowych surowców pochodzenia naturalnego, rozwój systemów identyfikowalności, nowe techniki analityczne, technologie oszczędzające energię i wodę, produkcja żywności dostosowana do potrzeb dietetycznych grup konsumentów, wytwarzanie żywności tzw. funkcjonalnej ze specjalnych hodowli, stosowanie opakowań próżniowych typu „skin" oraz zarządzanie bezpieczeństwem żywności.

- Mleczarstwo powinno inwestować w nowoczesne technologie, dlatego że są jeszcze duże możliwości zmniejszenia kosztów oraz poprawy jakości produkcji. Polskie mleczarstwo osiągnęło wysoki poziom procesów przetwórstwa mleka, ciągle inwestuje w nowoczesne linie pakujące wraz z kartonowaniem i paletyzacją. Rosnąca konkurencja koncernów zagranicznych wymusza dostosowanie się do najnowszych trendów związanych z aplikowaniem nowoczesnych innowacyjnych technologii. Długofalowa strategia działania jest właściwą drogą umożliwiającą polskim mleczarniom ekspansję na rynkach w kraju i za granicą - uważa Mieczysław Pankiewicz.

W jego opinii, należy skupić się na ukierunkowaniu aktywności poświęconych rynkowi. W tym kierunku mimo upływu kilku lat niewiele się zmieniło. - Małe mleczarnie koncentrują się na lokalnych rynkach lokując na nich tradycyjne produkty, tylko częściowo inwestując w technologie umożliwiające wejście na rynki dalsze. Średnie i duże mleczarnie coraz częściej oprócz tradycyjnych produktów mleczarskich inwestują w technologię umożliwiającą utrzymanie się na rynku ogólnopolskim raz wejście na rynki UE i poza obszarem Unii - mówi prezes Euro-PAN.

Zwraca uwagę, że przemysł spożywczy, w tym mleczarstwo, należy do ważnych działów gospodarki. Obrazuje to wartość dodana wytwarzana w tym sektorze sięgająca około 13 proc. wartości dodanej brutto w całym przemyśle.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • gość 08-06-2014, 07:33:
mleko jest białe,

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 610) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH