Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Aby utrzymać pozycję mleczarstwo musi inwestować

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 05-06-2014, 12:42
Aby utrzymać pozycję mleczarstwo musi inwestować
Mieczysław Pankiewicz, prezes Euro-PAN Sp. z o.o.

Polskie mleczarstwo zajmuje wysoką pozycję na tle Unii Europejskiej. Pozycja konkurencyjna polskiego mleczarstwa należy do najwyższych wśród krajów unijnych. Umocnienie się na tej wysokiej pozycji związane jest z koniecznością inwestowania w innowacyjne technologie mające wpływ na zwiększenie wydajności pracy, jakości produktów czy ekologii - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Mieczysław Pankiewicz, prezes Euro-PAN Sp. z o.o.

Zdaniem Mieczysława Pankiewicza, kierunki rozwoju technologii dla przemysłu mleczarskiego są zbieżne z kierunkami dla całej branży spożywczej i będą dotyczyły nowych rozwiązań, zarządzania, rozwiązań biznesowych wiążących aspekty technologiczne i ekonomiczne, ochrony środowiska i marketingu. Dalszy rozwój i poprawa konkurencyjności przemysłu mleczarskiego będzie cechowało inwestowanie w technologie takie jak: monokapsulacja oraz nanoemulgacja składników żywności powodująca zwiększenie trwałości i zdefiniowane ich dostarczanie do organizmu, monitorowanie procesów technologicznych, jakości oraz bezpieczeństwa żywności z zastosowaniem nanobiosensorów, zastosowanie nanofiltrów w celu usuwania toksyn, kwasów tłuszczowych oraz wzbogacanie produktów w aromaty i związki bioaktywne, zastosowanie w produkcji enzymów w szerokim zakresie warunków technologicznych, produkowane nieznacznie przetworzonej wysokojakościowej żywności, nietermiczne utrwalanie żywności z zastosowaniem mikrofiltracji, wysokiego ciśnienia, zmiennego pola magnetycznego, ultradźwięków itp.

Ponadto, firmy z sektora mleczarskiego będą inwestować w stosowanie nowych surowców pochodzenia naturalnego, rozwój systemów identyfikowalności, nowe techniki analityczne, technologie oszczędzające energię i wodę, produkcja żywności dostosowana do potrzeb dietetycznych grup konsumentów, wytwarzanie żywności tzw. funkcjonalnej ze specjalnych hodowli, stosowanie opakowań próżniowych typu „skin" oraz zarządzanie bezpieczeństwem żywności.

- Mleczarstwo powinno inwestować w nowoczesne technologie, dlatego że są jeszcze duże możliwości zmniejszenia kosztów oraz poprawy jakości produkcji. Polskie mleczarstwo osiągnęło wysoki poziom procesów przetwórstwa mleka, ciągle inwestuje w nowoczesne linie pakujące wraz z kartonowaniem i paletyzacją. Rosnąca konkurencja koncernów zagranicznych wymusza dostosowanie się do najnowszych trendów związanych z aplikowaniem nowoczesnych innowacyjnych technologii. Długofalowa strategia działania jest właściwą drogą umożliwiającą polskim mleczarniom ekspansję na rynkach w kraju i za granicą - uważa Mieczysław Pankiewicz.

W jego opinii, należy skupić się na ukierunkowaniu aktywności poświęconych rynkowi. W tym kierunku mimo upływu kilku lat niewiele się zmieniło. - Małe mleczarnie koncentrują się na lokalnych rynkach lokując na nich tradycyjne produkty, tylko częściowo inwestując w technologie umożliwiające wejście na rynki dalsze. Średnie i duże mleczarnie coraz częściej oprócz tradycyjnych produktów mleczarskich inwestują w technologię umożliwiającą utrzymanie się na rynku ogólnopolskim raz wejście na rynki UE i poza obszarem Unii - mówi prezes Euro-PAN.

Zwraca uwagę, że przemysł spożywczy, w tym mleczarstwo, należy do ważnych działów gospodarki. Obrazuje to wartość dodana wytwarzana w tym sektorze sięgająca około 13 proc. wartości dodanej brutto w całym przemyśle.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • gość 08-06-2014, 07:33:
mleko jest białe,

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 111) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.