Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Administracja aktywnie ułatwia eksport

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 04-05-2015, 15:16
Administracja aktywnie ułatwia eksport
Jan Dąbrowski, prezes OSM Łowicz /fot.żelaznastudio

Trzeba uczciwie powiedzieć, że administracja państwowa ułatwia eksport. Z perspektywy kilku lat, mamy tu dużą poprawę - powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Jan Dąbrowski, prezes OSM Łowicz.


Jego zdaniem, bardzo pomocne są misje handlowe organizowane przez ministerstwo rolnictwa czy gospodarki, tworzą realną możliwość kontaktu z potencjalnymi klientami. - Na bazie naszych doświadczeń, mogę powiedzieć, że jeśli zacznie się korzystać z tych form wsparcia eksportu, to może to być skuteczne. Oczywiście nie każde targi kończą się sukcesem. Sukces to podtrzymanie dotychczasowych kontaktów i zdobycie nowych - mówi prezes Dąbrowski.

Podkreśla, iż w tej chwili można sprzedawać głównie na rynki Unii Europejskiej. Nie jest odkryciem, że galanteryjne produkty mleczarskie są na półkach wszystkich sklepów w Polsce, natomiast polskich nie ma na zachód od Odry. Wyjątkiem jest Wielka Brytania, ale liczna nowa Polonia jest już istotnym klientem dla tamtejszych sieci handlowych.

- Można sprzedawać półprodukty, ale wówczas uzyskuje się dużo niższe ceny. Natomiast rynkiem, na który warto patrzeć są kraje Europy południowej. Mówię o takich państwach jak Rumunia, Bułgaria. Mleko nie jest tam podstawą diety, ale gdy mleko jest na półkach sklepowych, to klienci się znajdą. Można tam sprzedawać, szczególnie po konkurencyjnych cenach. Jeśli nasze wyroby są tańsze od niemieckich czy francuskich, to znajdą odbiorców. Trzeba pamiętać, że polskie firmy nie są właścicielami sieci handlowych. Ostatnio byłem na targach w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Wystarczy pójść do Carrefour, mamy tam praktycznie tylko produkty francuskie. Cała gospodarka to system naczyń połączonych i trudno, aby sentymenty narodowe nie odgrywały tu żadnej roli. Polska nie ma własnych, znaczących, sieci handlowych i musimy konkurować niższymi cenami - mówi Jan Dąbrowski.

Podkreśla, że poza Europą, gdzie jest bardzo duża podaż, zostają jeszcze dwa kontynenty: Azja i Afryka. Oceania sama jest potęgą eksportową, Ameryka Południowa i północna ma swoje mleko. W Azji i Afryce nadal jest duży popyt na mleko. To była domena dużych firm z zachodniej Europy. - Proszę popatrzeć, jak zazdrośnie strzegą tych rynków firmy z Niemiec, Holandii, Danii - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 691) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH