Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Afryka nie jest łatwym rynkiem dla mlecznych eksporterów

Afryka nie jest łatwym rynkiem lecz nie jedynym niosącym ryzyko. Chociażby w Europie codziennie podejmujemy mniejsze lub większe ryzyko. Jeśli ktoś nie jest ostrożny, to kłopoty może mieć wszędzie – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Łukasz Jurkowski, prezes Związku Pracodawców, Eksporterów i Importerów Produktów Mleczarskich.

Afryka nie jest łatwym rynkiem dla mlecznych eksporterów
Łukasz Jurkowski

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 22-03-2019, 11:14

Zapytany, czy kraje afrykańskie są w pełni wypłacalne i czy nie ma dużych problemów z regulowaniem należności przez kontrahentów z Afryki, powiedział iż ryzyko zawsze istnieje. - Najlepsza oczywiście byłaby 100 proc. przedpłata, ale wszyscy wiemy, że takie formy płatności, choć się zdarzają, to są jednak rzadkością. Przy transakcjach handlowych z Afryką wiele zależy od indywidualnego podejścia. Niektóre firmy współpracują tylko i wyłącznie z podmiotami na które można uzyskać ubezpieczenie. Ogranicza to zakres działalności ale zapewnia bezpieczeństwo. Inne skupiają się tylko i wyłącznie na Algierii. Kraj ten, jako jeden z największych importerów produktów mleczarskich, organizuje zakupy w formie przetargów rządowych. Stanowi to gwarancję płatności i przyciąga wielu oferentów – mówi Łukasz Jurkowski.

Zwraca uwagę, że gro transakcji handlowych z krajami z tego kontynentu zawierana jest na zasadach „cash against documents”. Polega to na tym, iż eksporter instruuje bank do wydania odbiorcy towaru, dokumentów handlowych i tytułu własności produktów tylko i wyłącznie po otrzymaniu środków. - Taka forma obarczona jest pewnym ryzykiem i w wielu przypadkach przy jej stosowaniu eksporterzy wymagają również przedpłaty w wysokości 10-20 proc. wartości kontraktu. Przedpłata tych 10-20 proc. z jednej strony ma potwierdzić rzetelność klienta, Z drugiej stanowi zabezpieczenie na wypadek ewentualnego powrotu produktów, gdyby kontrahent okazał się być nieuczciwy i nie zapłacił za towar – mówi prezes Jurkowski.

- Zdarza się bowiem, że klienci nie dysponują żadnymi środkami w momencie składania zamówienia. Dopiero, kiedy zakontraktowany produkt dociera do portu docelowego, starają się zorganizować środki na jego pokrycie. Przedpłaty więc chociaż w pewnym stopniu wiążą odbiorcę i eliminują tych najbardziej „zuchwałych” - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Łukasz Jurkowski RSS ALERT    /    eksport do Afryki RSS ALERT    /    Afryka RSS ALERT    /    eksport produktów mleczarskich RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.4.76
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.