REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Algierski rynek łakomym kąskiem dla polskich mleczarni?

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 28-09-2015, 12:22
Algierski rynek łakomym kąskiem dla polskich mleczarni?
Omar Saoudi, ekspert Europejskiej Grupy Doradczej (fot. mat.pras.)

Według prof. A. Soukehala, międzynarodowego eksperta od rynku mleka, aby Algieria mogła uwolnić się od importu mleka w proszku, w ciągu najbliższych 10 lat pogłowie krów mlecznych w tym kraju powinno co najmniej podwoić się, a jednocześnie - podwoić się ich średnia wydajność. Obecnie wynosi ona poniżej 3 tys. l rocznie.

REKLAMA

- Ta opinia obrazowo ukazuje, jak jeszcze daleko Algierii do samowystarczalności w mleku świeżym. Import mleka w proszku jeszcze przez szereg lat będzie tam  koniecznością, tym bardziej, że ze względów demograficznych w Algierii  rocznie przybywa ponad pół miliona nowych konsumentów - uważa Omar Saoudi, ekspert Europejskiej Grupy Doradczej.

Jego zdaniem rynek mleka w proszku w Algierii to ciągle „łakomy kąsek” dla polskich mleczarni, borykających się ostatnio z dużymi nadwyżkami surowca. Potrzebne są jednak zorganizowane działania całej polskiej branży i zmiana strategii docierania z ofertą mleka w proszku do odbiorców algierskich.

Trzeba zadbać przede wszystkim o poprawę wizerunku polskiego mleka. Przez ostatnich kilka lat  doszło niestety to kilku incydentów jakościowych związanych z zafałszowaniami proszku, co do dzisiaj negatywnie odbija się na potencjale sprzedaży, czy też na uzyskiwanej cenie transakcyjnej mleka „made in Poland”. Po drugie trzeba więcej wysiłku w bezpośrednim docieraniu do klientów algierskich, czyli  raczej już bez udziału obcych operatorów, którzy przecież nie wchodzą w rolę pośredników za darmo.

- Jeśli mówi się coraz więcej o konsolidacji polskich mleczarni na rynku polskim czy europejskim, to o podobnym „zwarciu szeregów” należałoby zacząć mówić w staraniach o Algierię. To rynek ponad 300 tys. ton mleka w proszku  rocznie - podkreśla Omar Saoudi.

Najprostszym rozwiązaniem organizacyjnym byłoby powoływanie biur przedstawicielskich działających bezpośrednio na rynku algierskim. Jedno biuro mogłoby obsługiwać np. kilka polskich mleczarni, które porozumiałyby się w sprawie spójności działań marketingowych, czy też co do zasad pokrywania kosztów funkcjonowania takiego biura. - Warto  po prostu zastosować jedną z podstawowych zasad handlu: być jak najbliżej  klienta. Handel z Algierią „na telefon, na maila”  raczej nie daje dużych szans na stabilny rozwój eksportu do tego kraju - podsumowuje ekspert. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 379) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH