REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Analityk: Obserwujemy odchodzenie od marek własnych sieci

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 07-12-2015, 13:04
Analityk: Obserwujemy odchodzenie od marek własnych sieci

Pozytywnym aspektem obserwowanym na polskim rynku jest fakt odchodzenia od marek własnych sieci (private label) na rzecz produktów markowych, na których producenci będą mogli realizować wyższe marze i zyski, a także będą mogli budować swoja markę– powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Dariusz Świniarski, Młodszy Analityk z Departamentu Analiz Dom Maklerski Banku BPS S.A.

REKLAMA

Dodał, że marki własne producentów żywności pozwolą nie obawiać się nagłego zerwania współpracy przez partnera handlowego.

Dyskonty i supermarkety mają największy udział w wartym 160 mld PLN rynku FMCG w Polsce (ok. 45-50 proc.). Sama Biedronka ma ok 20% z przychodami na poziomie 35 mld PLN. - Taka koncentracja oddziałuje również na producentów produktów mlecznych. Już 4 dni po zniesieniu kwot mlecznych na biurkach prezesów spółdzielni mleczarskich pojawiły się propozycje z Biedronki dotyczące obniżek cen produktów o 15 proc. - powiedział Dariusz Świniarski.

- Pokazuje siłę tego gracza – dodaje.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Kubanek 07-12-2015, 13:35:
Nie widzę w tym nic pozytywnego. Osobiście wolę marki własne, niż produkty pseudo-markowe. Bardzo często tak bywa, że produkt z pod marki własnej jest lepszy niż droższy produkt markowy. Coraz częściej tak bywa. Po co mam płacić za logo na produkcie? Mnie interesuje produkt, jego jakość i stosunek ceny do jakości. Znaczki na produkcie to się nadają jedynie dla marketingowców, czyli ludzi, którzy równie dobrze, mogliby się zajmować propagandą polityczną.
Produkty markowe są równie beznadziejne jak wszystko to, co popularne, czyli produkt dla mas.
  • tomek 07-12-2015, 13:31:
Ja w hipermarkecie wolę kupić mleko z logo mlekovity czy innej spółdzielni od mleka z jakąś mętną etykietą własną mimo iż to drugie jest tańsze o 20 groszy i też robione przez polskie spółdzielnie. Często te produkty marek własnych sieci zmieniają producenta, jak było z ketchupem madero w biedronce. Wcześniej robiła go dawtona, teraz chyba develey. Polscy producenci powinni tworzyć rozpoznawalność swej marki w dyskontach a jak współpraca z dyskontem/hipermarketem się nie układa, bo marża niska odejść bez żalu, bo marka sobie na rynku poradzi.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH