REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

ARR wydaje decyzje o dopłatach do "szklanki mleka"

  • Autor: PAP
  • Data: 16-08-2011, 18:51
ARR wydaje decyzje o dopłatach do

Dyrektorzy oddziałów terenowych Agencji Rynku Rolnego rozpoczęli wydawanie decyzji w sprawie dopłaty do akcji "szklanka mleka". O taką pomoc wnioskowało 163 dostawców, którzy ubiegają się o 118,7 mln zł - poinformowała rzeczniczka ARR Iwona Ciechan.

REKLAMA

Zapotrzebowanie na fundusze na realizację dostaw mleka i przetworów mlecznych w roku szkolnym 2011/2012 zgłosiło ok. 12 tys. szkół podstawowych. Udział w programie zadeklarowało tam ok. 2,24 mln uczniów.

W tym roku szkolnym rząd przeznaczył na dopłaty 118 mln zł, a więc niemal tyle, o ile starają się dostawcy mleka (np. mleczarnie czy hurtownie).

Szefowie oddziałów Agencji do końca sierpnia br. będą wydawać decyzje w sprawie przyznania limitu środków finansowych - informuje Ciechan.

Jak zauważa rzeczniczka, przez siedem lat funkcjonowania programu "szklanka mleka", cieszy się on dużym zainteresowaniem. Mogą w nim uczestniczyć przedszkolaki, uczniowie z podstawówek i gimnazjów, a także młodzież ze szkół ponadgimnazjalnych na terenie całego kraju. Program rozkręcił się w roku szkolnym 2007/2008, po wprowadzeniu dopłaty krajowej, dzięki której dzieci w podstawówkach dostają mleko bezpłatnie.

Polska od tego czasu jest liderem wśród krajów UE pod względem ilości mleka i przetworów mlecznych spożytych w ramach programu w placówkach oświatowych. Wyprzedzamy kraje "starej" Unii, np. Niemcy, Wielką Brytanię, Francję, w których akcja trwa od ponad 20 lat.

W ubiegłym roku szkolnym 2010/2011 w programie "szklanka mleka" uczestniczyło ok. 14,5 tys. placówek oświatowych, w tym ok. 9,5 tys. szkół podstawowych (ok. 68 proc. szkół podstawowych w Polsce), a mleko i przetwory mleczne spożywa ok. 2,4 mln dzieci, w tym ok. 1,7 mln ze szkół podstawowych.

Celem programu jest promowanie zdrowego odżywiania poprzez zachęcenie dzieci i młodzieży do spożywania mleka i przetworów mlecznych oraz kształtowanie trwałego nawyku konsumpcji zdrowych produktów mlecznych.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 587) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH