Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Bajko na FRSiH: O wyborze produktów często decydują emocje

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 17-10-2016, 19:26
Bajko na FRSiH: O wyborze produktów często decydują emocje
Edward Bajko, prezes Spomleku /fot.żelaznastudio

Do zbudowania mocnej marki potrzebna jest przede wszystkim stała obecność produktu na półce. Towar musi być widoczny. Ważne jest także dotarcie do emocji konsumenta – podkreślał podczas debaty FRSiH Edward Bajko, prezes zarządu Spółdzielczej Mleczarni Spomlek.

Wystąpienie prezesa Spomleku otworzyło debatę „Proces budowania marki od no name do produktu markowego”. Jako case study przedstawiciel branży mleczarskiej przedstawił proces budowania marek serów Serenada i Bursztyn. Jednym ze sposobów na zbudowanie silnych produktów w portfolio firmy było odejście od logo na opakowaniu i stworzenie samodzielnych marek. Bardzo ważnym czynnikiem była też stała obecność na półkach sklepowych. Firma postawiła ponadto na reklamy odwołujące się do emocji.

Prezes Spomleku rozróżnił nieemocjonalne zakupy produktów w celu  zaspokojeniu głodu oraz – emocjonalne, kiedy zaspokajamy także innego rodzaje potrzeby. O ile podczas zakupów nieemocjonalnych znaczenie ma cena, o tyle przy zakupach emocjonalnych decydują inne czynniki. Coraz częściej kupujemy i spożywamy konkretne produkty spożywcze dla przyjemności, z pewnego rodzaju snobizmu czy z powodu okazji. Zmienia się styl konsumpcji, nawyki i sposób życia. Z tego powodu, zdaniem Bajko, warto segmentować klientów ze względu na nastrój zamiast tradycyjnego podziału na wiek czy płeć.

Prezes Spomleku podkreślił również, że budowanie marki polskiego produktu należałoby zacząć od wzrostu świadomości konsumenckiej - zanim świat uwierzy, że mamy świetne produkty, sami musimy w to uwierzyć. Powinniśmy stworzyć coś na kształt dobrego snobizmu na polską żywność i bez kompleksów zacząć chwalić to, co polskie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNERZY SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 487) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH