Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Bajko, Spomlek na FRSiH: Jesteśmy dla konsumentów, którzy nie ulegają kulinarnym modom

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 10-11-2017, 15:21
Bajko, Spomlek na FRSiH: Jesteśmy dla konsumentów, którzy nie ulegają kulinarnym modom
Edward Bajko, prezes SM Spomlek/ fot. PTWP

- My istniejemy dla ludzi, którzy nie dają się zwariować kulinarnym modom, którzy podchodzą do trendów rozsądnie - mówił Edward Bajko, prezes SM Spomlek, podczas X FRSiH na panelu zatytułowanym "Rynek wobec trendów kulinarnych i prozdrowotnych: od żywności zdrowej, funkcjonalnej, do superfoods".

- Coraz częściej się słyszy, że wiedza przeciętnych konsumentów na temat żywności jest coraz większa, jednak ja mam co do tego duże wątpliwości. Na pewno rośnie ich zainteresowanie żywnością, jednak  w ślad za tym wydaje mi się, że rośnie również bałagan poznawczy – m.in przez to, że marketingowcy często podają mnóstwo informacji często wykluczających się. Bo jak np. pogodzić trend mówiący o żywności funkcjonalnej, zapewniający o konieczności dodawania składników do żywności z dietą eliminacyjną, gdzie trzeba jednak coś z niej odjąć i jeszcze z trzecim kierunkiem, który mówi, że żywność nieprzetworzona jest najzdrowsza - pytał podczas X FRSiH Edward Bajko, prezes zarządu SM Spomlek.

I dodał, że inspirują go filmy przyrodnicze. - Jak ja sobie patrzę na takiego np. mrówkojada to sobie myślę: mądre bydle. Przez tę całą ewolucję, z każdym pokoleniem, ten pysk mu rósł, on ciągle potrafi pozyskać żywność, te mrówki mu nie szkodzą. I kiedy porównawczo patrzy się na człowieka, to wydaje się, że jesteśmy jedynym zwierzęciem, które przez te całe lata procesu ewolucji starało się optymalizować organizm do żywności, której nie ma, bo ciągle ją trzeba modyfikować. To jest moim zdaniem jest absurd - przyznał podczas panelu.

Dlatego SM Spomlek spokojnie patrzy na rynek i wszystko co się na nim dzieje, co nie oznacza, że lekceważy mody i trendy. - Natomiast jesteśmy w o tyle szczęśliwej sytuacji, że nasz produkt można wpisać we wszystkie panujące trendy, jeśli się do tego rozsądnie podejdzie. Bo jest to produkt nisko przetworzony, jest to być może nawet superfoods, bo zwiera on białko, sole mineralne i wapń. W jakimś sensie możemy zadośćuczynić tym, którzy potrzebują produktów bez laktozy, tylko nasza komunikacja z konsumentem jest moim zdaniem uczciwa, bo my nie mówimy, że nasz ser jest bez laktozy, my mówimy nasze sery nie mają laktozy, bo sery żółte nie mają laktozy, to samo dotyczy różnych innych składników - przyznał Edward Bajko.

Prezes SM Spomlek wyraził nadzieję, że nastąpi powrót do przeszłości i konsumenci i producenci wrócą do tego, co jest dla nas naturalne. - Surowa ryba nie jest dla naszych organizmów naturalna, dla Japończyków tak - zapewniał podczas X FRSiH. 

CZYTAJ WIĘCEJ RELACJI Z X FRSiH!

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • aga 13-11-2017, 10:11:
Proszę się nie martwić, dobre sery obronią się same :)

Zobacz wszystkie komentarze (1)

PARTNERZY SERWISU
partner serwisu partner serwisu

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 135) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.