REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Będzie jedno logo jakości dla wszystkich produktów mleczarskich

  • Autor: Polska Izba Mleka
  • Data: 20-01-2009, 11:24
Będzie jedno logo jakości dla wszystkich produktów mleczarskich

Stworzenie wspólnej strategii promocji polskich produktów mleczarskich, opracowanie dla całej branży logo jakości przetworów mlecznych oraz zmiany w zasadach funkcjonowania Funduszu Promocji Mleczarstwa to główne założenia jako wypracowano podczas obrad podzespołu ds. promocji i marketingu przetworów mlecznych, który został powołany przez ministra rolnictwa.

REKLAMA

Uczestnicy spotkania podkreślali wagę eksportu, jako alternatywę dla niskiej konsumpcji mleka i przetworów mlecznych w kraju. Uznano, że eksport polskich produktów jest doskonałą formą promocji polskiego mleczarstwa. Jednakże zdaniem polskich producentów sprzedaż przetworów mlecznych na rynku krajowym jest najważniejsza. Niestety, w Polsce od lat borykamy się z problemem niskiej konsumpcji wewnętrznej przetworów mlecznych. Spożycie mleka w Polsce wynosi ok. 180 litrów na osobę rocznie, gdy w krajach Europy Zachodniej jest to ilość ok. 400-500 litrów. Dlatego tak ważne jest, by prowadzić w Polsce szeroko zakrojoną akcję informacyjną i promocyjną na temat walorów spożycia mleka i jego przetworów.

Zanim jednak zaczniemy promować należy przeprowadzić bardzo dokładna analizę problemu - dlaczego Polscy tak mało piją mleka? Dodatkowo trzeba przeprowadzić szczegółowe analizy spożycia mleka w Polsce, które opisywałyby zachowania konsumentów. Te badania muszą być finansowane ze środków Funduszu Promocji Mleczarstwa i stać się powinny pierwszym etapem tworzenia strategii promocyjnej branży.

Polskiej Izby Mleka w ubiegłym roku prowadziła w tym zakresie badania, które były finansowane m.in. ze środków FPM. Ich wyniki powinny być uwzględnione w opracowaniach strategii.

Strategia promocyjna powinna zawierać elementy promocji, informacji i jakość produktów mleczarskich. Dlatego ważne, by dobre jakościowo produkty, nie zafałszowane, wsparte były znakiem jakości - certyfikatem nadawanym najlepszym. Nad stworzeniem znaku - logo pracować ma zespół powołany z grona uczestników spotkania. Taki znak miałby także zachęcać przetwórców do podnoszenia jakości produkowanych przetworów mlecznych.

Uczestnicy spotkania rozmawiali też na temat FPM, który jest zasilany środkami wpłacanymi przez podmioty skupujące w wysokości 0,1 grosza od kilograma skupionego mleka. Dla porównania w Niemczech i Austrii jest to 0,5 gr/kg, a w USA - jeszcze więcej. Niemniej jednak stwierdzono, że część przedsięwzięć obecnie finansowanych ze środków FPM nie przynosi oczekiwanych efektów, np. finansowanie różnego rodzaju targów w żaden sposób nie przyczynia się do promocji mleka i jego przetworów.

Jest jednak szansa na zmiany, bowiem w tym roku wejdzie w życie ustawa o funduszach promocji produktów rolno - spożywczych, co może przyczynić się do szybkiego powstawania strategii branży mleczarskiej, a tym samym wydawania środków z FPM zgodnie z przyjętą strategią.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 247) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH