Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Branża mleczarska apeluje do ministra rolnictwa o opóźnienie terminu wymiany opakowań

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 22-09-2014, 09:32
Branża mleczarska apeluje do ministra rolnictwa o opóźnienie terminu wymiany opakowań

Branża mleczarska apeluje do ministra rolnictwa Marka Sawickiego o wsparcie w przesunięciu na później terminu realizacji rozporządzenia w zakresie zmiany oznakowania produktów i związanej z tym obowiązkowej wymiany opakowań produktów mleczarskich.

- W imieniu Rady Ekspertów Mleczarstwa zwracam się do Pana z prośbą o wsparcie w przesunięciu terminu realizacji Rozporządzenia 1169/2011 w zakresie zmiany oznakowania produktów i związanej z tym obowiązkowej wymiany opakowań produktów mleczarskich na bardziej sprzyjający późniejszy okres. Termin realizacji ww. rozporządzenia upływa 14.12.2014 r. - polskie mleczarstwo potrzebowałoby wydłużenia tego terminu na okres 2 lat - pisze w liście do ministra, przewodniczący Rady Ekspertów Mleczarstwa Dariusz Sapiński.

Podkreśla, że obecnie polskie mleczarstwo znajduje się w trudnej sytuacji i ponosi wysokie koszty związane z poszukiwaniem nowych rynków zbytu, które stało się koniecznością wskutek rosyjskiego embarga.

Dodaje, że nowe rynki zbytu wiążą się z dostosowaniem do wymagań nowych odbiorców, przede wszystkim w zakresie zmiany opakowań, oraz z ponoszeniem dodatkowych kosztów z tym związanych.

- Procedury zmiany i tworzenia nowych opakowań są bardzo pracochłonne i mleczarnie nie są w stanie nadążyć z realizacją wymagań nowych odbiorców, także sieci handlowych oczekujących nowych wzorów opakowań. Obecnie w magazynach zalegają nam opakowania, których zapewne już nigdy nie sprzedamy, bo nawet po hipotetycznym zniesieniu restrykcji, zwyczajnie stracą swoją aktualność - zaznacza Sapiński.

- Mając na uwadze aspekty ekonomiczne przy cenowej zapaści na rynku artykułów mleczarskich, to kolejny powód, aby przesunąć w czasie wymaganą w/w rozporządzeniem 1169/2011 zmianę opakowań - dodaje.

- Jak zauważył Pan w bieżącym roku w swoim wystąpieniu w Augustowie: „mleczarstwo jest silną branżą i da sobie radę". Musi jednak mieć chociaż cień szansy, aby móc przetrwać. Nie może także wydać teraz reszty jeszcze posiadanych środków na zmiany opakowań, rezygnując z realizacji niezbędnych inwestycji i modernizacji, bo to byłoby nieracjonalne i w niedalekiej przyszłości - po prostu zgubne - zaznacza Sapiński, który jest jednocześnie prezesem Spółdzielni Mleczarskiej Mlekovita.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 208) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.