Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Budowanie marki trwa lata

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 23-11-2015, 13:58
Budowanie marki trwa lata
Arkadiusz Cyman /fot.żelaznastudio

Budowanie marki, to nie zadanie na rok czy dwa, ale coś co musi być na stałe wpisane w strategie firmy. Marka to pieniądze, które się wydaje, aby za lat kilka bądź kilkanaście dobrze na tym zarobić - powiedział Arkadiusz Cyman, partner w firmie TBT i Wspólnicy na VIII FRSiH.

- Tu stajemy przed pytaniem czy Polskie spółdzielnie mleczarskie, mają komfort podejmowania takich decyzji, będąc pod presją wypłacania jak najwyższych stawek za dostarczane mleko – pytał Cyman.

W jego opinii, mamy coraz większy udział w obrocie produktów pod markami sieci handlowych, ale sytuacja jest jeszcze gorsza niż w Niemczech, gdyż mamy ogromne rozdrobnienie tych producentów, którzy chcieliby jeszcze produkować i sprzedawać pod swoją własną marką. - Można by przypuszczać, gdyby ich było mniej, łatwiej byłoby chronić markę – zauważył Arkadiusz Cyman.

Jego zdaniem, nie bardzo widać, z perspektywy konsumentów, aby w Polsce były produkty mleczarskie, które dałoby się określić, jako produkty markowe, czyli takie, które klient wybiera ze względu na ich przywiązanie, przyjemność, przeżycia związane z konsumpcją danej marki. - Są marki, które są raczej nazwą producentów, co jest gwarancją jakości, natomiast nie widać aby producenci czynili jakieś szczególne wysiłki, aby nawiązać relację z konsumentami – powiedział.

Jako przykład podał start produkcji i kampanii serów Spomleku OldPoland. Zaczął się wówczas dialog z konsumentami, co zmieniło postrzeganie tych serów.

Odniósł się także do kwestii związanych z zapowiadanym podatkiem od sieci handlowych. - Może się warto zastanowić, czy w prawie wspólnotowym nie ma mechanizmu, który pozwalałby zróżnicować taki podatek w zależności od kwestii źródła pochodzenia towaru. Warto zacząć rozmawiać z nowym rządem zanim odpowiednia ustawa będzie gotowa. Dostrzegam tu wspólny interes polskich producentów i przetwórców żywności jak i sieci handlowych – zauważył Arkadiusz Cyman.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH