Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mleko

Budowanie marki trwa lata

Budowanie marki, to nie zadanie na rok czy dwa, ale coś co musi być na stałe wpisane w strategie firmy. Marka to pieniądze, które się wydaje, aby za lat kilka bądź kilkanaście dobrze na tym zarobić - powiedział Arkadiusz Cyman, partner w firmie TBT i Wspólnicy na VIII FRSiH.

Budowanie marki trwa lata
Arkadiusz Cyman /fot.żelaznastudio

Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
Data: 23-11-2015, 13:58

- Tu stajemy przed pytaniem czy Polskie spółdzielnie mleczarskie, mają komfort podejmowania takich decyzji, będąc pod presją wypłacania jak najwyższych stawek za dostarczane mleko – pytał Cyman.

W jego opinii, mamy coraz większy udział w obrocie produktów pod markami sieci handlowych, ale sytuacja jest jeszcze gorsza niż w Niemczech, gdyż mamy ogromne rozdrobnienie tych producentów, którzy chcieliby jeszcze produkować i sprzedawać pod swoją własną marką. - Można by przypuszczać, gdyby ich było mniej, łatwiej byłoby chronić markę – zauważył Arkadiusz Cyman.

Jego zdaniem, nie bardzo widać, z perspektywy konsumentów, aby w Polsce były produkty mleczarskie, które dałoby się określić, jako produkty markowe, czyli takie, które klient wybiera ze względu na ich przywiązanie, przyjemność, przeżycia związane z konsumpcją danej marki. - Są marki, które są raczej nazwą producentów, co jest gwarancją jakości, natomiast nie widać aby producenci czynili jakieś szczególne wysiłki, aby nawiązać relację z konsumentami – powiedział.

Jako przykład podał start produkcji i kampanii serów Spomleku OldPoland. Zaczął się wówczas dialog z konsumentami, co zmieniło postrzeganie tych serów.

Odniósł się także do kwestii związanych z zapowiadanym podatkiem od sieci handlowych. - Może się warto zastanowić, czy w prawie wspólnotowym nie ma mechanizmu, który pozwalałby zróżnicować taki podatek w zależności od kwestii źródła pochodzenia towaru. Warto zacząć rozmawiać z nowym rządem zanim odpowiednia ustawa będzie gotowa. Dostrzegam tu wspólny interes polskich producentów i przetwórców żywności jak i sieci handlowych – zauważył Arkadiusz Cyman.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Arkadiusz Cyman RSS ALERT    /    marki mleczarskie RSS ALERT    /    marki własne RSS ALERT    /    podatek od sieci handlowych RSS ALERT    /    budowa marki RSS ALERT    /    FRSiH2015 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.208.187.169
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.