Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Budowanie marki trwa lata

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 23-11-2015, 13:58
Budowanie marki trwa lata
Arkadiusz Cyman /fot.żelaznastudio

Budowanie marki, to nie zadanie na rok czy dwa, ale coś co musi być na stałe wpisane w strategie firmy. Marka to pieniądze, które się wydaje, aby za lat kilka bądź kilkanaście dobrze na tym zarobić - powiedział Arkadiusz Cyman, partner w firmie TBT i Wspólnicy na VIII FRSiH.

- Tu stajemy przed pytaniem czy Polskie spółdzielnie mleczarskie, mają komfort podejmowania takich decyzji, będąc pod presją wypłacania jak najwyższych stawek za dostarczane mleko – pytał Cyman.

W jego opinii, mamy coraz większy udział w obrocie produktów pod markami sieci handlowych, ale sytuacja jest jeszcze gorsza niż w Niemczech, gdyż mamy ogromne rozdrobnienie tych producentów, którzy chcieliby jeszcze produkować i sprzedawać pod swoją własną marką. - Można by przypuszczać, gdyby ich było mniej, łatwiej byłoby chronić markę – zauważył Arkadiusz Cyman.

Jego zdaniem, nie bardzo widać, z perspektywy konsumentów, aby w Polsce były produkty mleczarskie, które dałoby się określić, jako produkty markowe, czyli takie, które klient wybiera ze względu na ich przywiązanie, przyjemność, przeżycia związane z konsumpcją danej marki. - Są marki, które są raczej nazwą producentów, co jest gwarancją jakości, natomiast nie widać aby producenci czynili jakieś szczególne wysiłki, aby nawiązać relację z konsumentami – powiedział.

Jako przykład podał start produkcji i kampanii serów Spomleku OldPoland. Zaczął się wówczas dialog z konsumentami, co zmieniło postrzeganie tych serów.

Odniósł się także do kwestii związanych z zapowiadanym podatkiem od sieci handlowych. - Może się warto zastanowić, czy w prawie wspólnotowym nie ma mechanizmu, który pozwalałby zróżnicować taki podatek w zależności od kwestii źródła pochodzenia towaru. Warto zacząć rozmawiać z nowym rządem zanim odpowiednia ustawa będzie gotowa. Dostrzegam tu wspólny interes polskich producentów i przetwórców żywności jak i sieci handlowych – zauważył Arkadiusz Cyman.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 451) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH