Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ceko: Zmiana komunikacji zwiększyła sprzedaż kilkukrotnie

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 30-05-2017, 09:34
Ceko: Zmiana komunikacji zwiększyła sprzedaż kilkukrotnie
Fot. Shutterstock

Powstały dwie linie produktowe w ramach naszej marki: Sery z Goliszewa, które są linią wiodącą oraz linia uzupełniająca, Sery Świata. Zabawne, że np. butterkase, tradycyjny maślany ser od lat produkowany w Goliszewie według oryginalnej niemieckiej receptury zupełnie nie był w ten sposób „sprzedawany” konsumentom. Odkąd zmieniliśmy mu nazwę z „Maślany” na oryginalną „Butterkase” i inaczej go komunikujemy, sprzedaż wzrosła kilkakrotnie. A my po prostu nazwaliśmy rzeczy po imieniu – mówi Elżbieta Malczyk, zewnętrzny dyrektor marketingu Ceko sp. z o.o.

Paweł Piętka, dyrektor produkcji Ceko Sp. z o.o. mówi, że kiedy zaczynano pracę nad zrewidowaniem portfela produktów, nie zakładano, że firma będziemy jakoś bardzo rozszerzać ofertę. - Przyjrzeliśmy się najpierw temu, co mamy. Okazało się że nasze sery można podzielić na te, których receptury zostały wypracowane tutaj, w Goliszewie, przez naszych serowarów oraz te, których receptury „zapożyczyliśmy” z innych krajów i przenieśliśmy je do Goliszewa albo „jeden do jednego” jak w przypadku mozzarelli, ricotty czy butterkase, albo lekko je zmodyfikowaliśmy, tak, aby odpowiadały polskiemu podniebieniu – mówi Paweł Piętka.

Podkreśla, że to w trakcie wspólnej pracy z marketingiem i sprzedażą uznano, że produkcyjnie możemy wprowadzić do oferty kilka kolejnych rodzajów serów, które mają szansę się sprawdzić w zderzeniu z rynkiem, a nie stoją w sprzeczności z ograniczeniami zakładu. - Tak na przykład powstał pomarańczowy ser „Mimmolle”, inspirowany francuską recepturą, który najwyraźniej trafił w gusta konsumentów, bo świetnie sobie radzi i jego sprzedaż ciągle rośnie – mówi dyrektor produkcji Ceko Sp. z o.o.

Natomiast Sylwester Stefańczyk, dyrektor handlowy Ceko Sp. z o.o. zwraca uwagę, że kiedy w 2015 po raz pierwszy Ceko wyszło do rynku z nową propozycją, celowo nie zaczynano od rebrandingu całej oferty z Ceko na Sery z Goliszewa. - Na początek zaproponowaliśmy nowatorską linię „Serów Świata”, to znaczy inspirowanych zagranicznymi recepturami. W skład tej linii wchodziły zarówno sery, które mieliśmy już w ofercie, tylko w nowej szacie graficznej – jak np. mozzarella czy wspomniany Butterkase, dawniej Maślany. Ale też wprowadziliśmy 2 zupełnie nowe smaki, francuski Mimmolle i holenderski Grand Master – mówi Sylwester Stefańczyk.

Jego zdaniem, dystrybutorzy przychylnie patrzyli na tę linię, bo były to produkty unikalne, których nie miał nikt inny. I okazało się że konsument też je „kupił”, mimo nieco wyższych cen. -W ten sposób zdobyliśmy zaufanie naszych partnerów handlowych i udowodniliśmy, że znamy nasz rynek i konsumenta. W 2016 odświeżyliśmy i uspójniliśmy opakowania wszystkich naszych serów – tak aby mocniej podkreślały naturalność, lokalność i brak konserwantów. A w 2017 dojrzeliśmy do pełnego rebrandingu. Dziś, widząc poprawiające się wyniki sprzedaży naszych serów, dystrybutorzy nie mają wątpliwości, że wiemy co robimy, mamy przemyślaną strategię i że jesteśmy dla nich bardziej partnerem w biznesie i doradcą, niż tylko dostawcą, który sprzedaje co ma. A przecież w biznesie chodzi o to, żeby zarobił i producent, i dystrybutor, i sklep, a na końcu konsument dostał dobry produkt w akceptowalnej dla niego cenie. Wygląda na to, że nam się to udaje – mówi Sylwester Stefańczyk.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 773) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH