Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Ceko: Zmiana komunikacji zwiększyła sprzedaż kilkukrotnie

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 30-05-2017, 09:34
Ceko: Zmiana komunikacji zwiększyła sprzedaż kilkukrotnie
Fot. Shutterstock

Powstały dwie linie produktowe w ramach naszej marki: Sery z Goliszewa, które są linią wiodącą oraz linia uzupełniająca, Sery Świata. Zabawne, że np. butterkase, tradycyjny maślany ser od lat produkowany w Goliszewie według oryginalnej niemieckiej receptury zupełnie nie był w ten sposób „sprzedawany” konsumentom. Odkąd zmieniliśmy mu nazwę z „Maślany” na oryginalną „Butterkase” i inaczej go komunikujemy, sprzedaż wzrosła kilkakrotnie. A my po prostu nazwaliśmy rzeczy po imieniu – mówi Elżbieta Malczyk, zewnętrzny dyrektor marketingu Ceko sp. z o.o.

Paweł Piętka, dyrektor produkcji Ceko Sp. z o.o. mówi, że kiedy zaczynano pracę nad zrewidowaniem portfela produktów, nie zakładano, że firma będziemy jakoś bardzo rozszerzać ofertę. - Przyjrzeliśmy się najpierw temu, co mamy. Okazało się że nasze sery można podzielić na te, których receptury zostały wypracowane tutaj, w Goliszewie, przez naszych serowarów oraz te, których receptury „zapożyczyliśmy” z innych krajów i przenieśliśmy je do Goliszewa albo „jeden do jednego” jak w przypadku mozzarelli, ricotty czy butterkase, albo lekko je zmodyfikowaliśmy, tak, aby odpowiadały polskiemu podniebieniu – mówi Paweł Piętka.

Podkreśla, że to w trakcie wspólnej pracy z marketingiem i sprzedażą uznano, że produkcyjnie możemy wprowadzić do oferty kilka kolejnych rodzajów serów, które mają szansę się sprawdzić w zderzeniu z rynkiem, a nie stoją w sprzeczności z ograniczeniami zakładu. - Tak na przykład powstał pomarańczowy ser „Mimmolle”, inspirowany francuską recepturą, który najwyraźniej trafił w gusta konsumentów, bo świetnie sobie radzi i jego sprzedaż ciągle rośnie – mówi dyrektor produkcji Ceko Sp. z o.o.

Natomiast Sylwester Stefańczyk, dyrektor handlowy Ceko Sp. z o.o. zwraca uwagę, że kiedy w 2015 po raz pierwszy Ceko wyszło do rynku z nową propozycją, celowo nie zaczynano od rebrandingu całej oferty z Ceko na Sery z Goliszewa. - Na początek zaproponowaliśmy nowatorską linię „Serów Świata”, to znaczy inspirowanych zagranicznymi recepturami. W skład tej linii wchodziły zarówno sery, które mieliśmy już w ofercie, tylko w nowej szacie graficznej – jak np. mozzarella czy wspomniany Butterkase, dawniej Maślany. Ale też wprowadziliśmy 2 zupełnie nowe smaki, francuski Mimmolle i holenderski Grand Master – mówi Sylwester Stefańczyk.

Jego zdaniem, dystrybutorzy przychylnie patrzyli na tę linię, bo były to produkty unikalne, których nie miał nikt inny. I okazało się że konsument też je „kupił”, mimo nieco wyższych cen. -W ten sposób zdobyliśmy zaufanie naszych partnerów handlowych i udowodniliśmy, że znamy nasz rynek i konsumenta. W 2016 odświeżyliśmy i uspójniliśmy opakowania wszystkich naszych serów – tak aby mocniej podkreślały naturalność, lokalność i brak konserwantów. A w 2017 dojrzeliśmy do pełnego rebrandingu. Dziś, widząc poprawiające się wyniki sprzedaży naszych serów, dystrybutorzy nie mają wątpliwości, że wiemy co robimy, mamy przemyślaną strategię i że jesteśmy dla nich bardziej partnerem w biznesie i doradcą, niż tylko dostawcą, który sprzedaje co ma. A przecież w biznesie chodzi o to, żeby zarobił i producent, i dystrybutor, i sklep, a na końcu konsument dostał dobry produkt w akceptowalnej dla niego cenie. Wygląda na to, że nam się to udaje – mówi Sylwester Stefańczyk.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH