Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Chińczycy kupują tylko markowe produkty

  • Autor: Roman Wieczorkiewicz, portalspożywczy.pl
  • Data: 04-06-2014, 15:18
Chińczycy kupują tylko markowe produkty

Aby skutecznie eksportować cokolwiek do Chin, w tym żywność, trzeba wyjść na przeciw oczekiwaniom Chińczyków. Nowa klasa średnia kupuje tylko produkty markowe - powiedział podczas III Kongresu Branży Mleczarskiej w Warszawie Antoni Roszczuk, ekspert od rynku chińskiego.

Podkreślił, że działa na rynku chińskim od 35 lat. - Bardzo dużą zmianą, jaka miała miejsce w ciągu ostatnich 20 lat, jest pojawienie się bardzo licznej i zamożnej chińskiej klasy średniej. To grupa licząca kilkaset milionów ludzi, wśród których panuje moda na Europę i na europejski styl życia. Cenią i kupują tylko produkty markowe. To, że polskie firmy chcą wejść na chiński rynek z półproduktami, jak mleko w proszku, to wielkie nieporozumienie - mówił Antoni Roszczuk.

Jego zdaniem, aby zaistnieć na tym ogromnym rynku, trzeba zainwestować w markę. - Żadna polska firma nie ma takich możliwości finansowych, aby tam samodzielnie i skutecznie się wypromować. Moim zdaniem, polskie przedsiębiorstwa, jeśli chcą faktycznie coś tam sprzedawać, to muszą się porozumieć i działać wspólnie - powiedział. Dodał, że produkty markowe mają znacznie wyższą rentowność. - Znam wiele przypadków, gdy polskie mleczarnie sprzedają swoje znakomite wyroby do Niemiec z marżą 2 proc., a po przepakowaniu te same wyroby są eksportowane do Chin z marżą 100 proc. - powiedział Antoni Roszczuk.

Według danych Głównej Inspekcji Weterynaryjnej w 2013 roku do Chin wysłano ponad 25 tysięcy ton wyrobów mleczarskich w 1184 wysyłkach. - Te liczby wyglądają bardzo dobrze, ale jeżeli zestawimy z nimi ogrom rynku chińskiego, to już nie wygląda to tak imponująco.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Jurek 06-06-2014, 07:26:
Należy pamiętać, że świat nie kończy się na nowej klasie średniej. W Chinach jest mnóstwo sieci handlowych o różnych formatach i kupują tam ludzie z różnych warstw społecznych, zarabiających od 2 tys.RNB do 200 tys. RNB / m-c. Koncentrowanie eksportu na jedną grupę klientów nie jest dobrym pomysłem. Chyba, że oferujemy specyficzny produkt dla danej grupy.
  • pol 05-06-2014, 19:47:
A co to za problem zrobić markę na rynek chiński?
polmer@interia.pl

Zobacz wszystkie komentarze (2)

PARTNER SERWISU

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 356) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH