Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

Chiński apetyt na mleko wciąż wzrasta

- Według najnowszych danych CLAL, w pierwszych trzech kwartałach 2017 r. wolumen importu produktów mleczarskich do Chin był znacząco większy niż w analogicznym okresie przed rokiem. Warto zauważyć, że w III kw. 2017 r. roczne tempo wzrostu importu proszków mlecznych, produktów dla niemowląt, mleka płynnego oraz masła, było wyższe niż w pierwszym półroczu br. Spowolniła jedynie dynamika wzrostu serów, a zakupy serwatki w proszku w III kw. były mniejsze niż przed rokiem - podaje Paweł Wyrzykowski, ekspert rynków rolnych, BGŻ BNP Paribas.

Chiński apetyt na mleko wciąż wzrasta
fot. shutterstock.com

Autor: Bank BGŻ BNP Paribas
Data: 31-10-2017, 12:51

- Stale zwiększają się zakupy produktów dla niemowląt. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2017 r. ich import wyniósł 206 tys. t i był o 33% większy w relacji rocznej, a w porównaniu do analogicznego okresu w 2014 r. wzrósł o 126%.  Warto zauważyć, że w III kw. 2017 r. zaobserwowano przyspieszenie tempa wzrostu import produktów dla niemowląt. W relacji rocznej był on o 39% większy, podczas gdy w I półroczu 2017 r. dynamika ta wyniosła 29% - dodaje Paweł Wyrzykowski.

W III kw. br. popyt importowy na proszki mleczne ze strony Chin był zdecydowanie większy niż przed rokiem. Wolumen importu pełnego mleka w proszku do Państwa Środka był dwukrotnie większy niż w III kw. 2016 r., a odtłuszczonego mleka w proszku zwiększył się o 80%. Tempo wzrostu w III kw. było zdecydowanie większe niż w I połowie br. roku. W efekcie w okresie pierwszych trzech kwartałów 2017 r. import PMP wyniósł 398 tys. t a OMP 201 tys. t i był odpowiednio o 16 i 32% większy niż w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. Warto zauważyć, że w porównaniu z rekordowym, 2014 r., wielkość zakupów proszku mlecznych w pierwszych trzech kwartałach roku była odpowiednio o 34 i 4% mniejsza. Co jednak ciekawe, w porównaniu do danych OECD-FAO z lipca br. obserwowane tempo wzrostu importu proszków mlecznych jest znacznie szybsze od zakładanego w prognozach na 2017 r.

- W III kw. 2017 r. import masła przez Chiny zwiększył się o 34% (r/r) podczas gdy w okresie pierwszych sześciu miesięcy wzrost ten wyniósł 7% (r/r). Łącznie w pierwszych dziewięciu miesiącach Chiny zakupiły 74,6 tys. t masła, o 16% więcej niż przed rokiem. Spadło natomiast tempo wzrostu importu serów. W III kw. 2017 r. Państwo Środka zakupiło o 5% więcej serów niż przed rokiem, podczas gdy w I półroczu br. import w relacji rocznej był o 33% większy. Łącznie w trzech kwartałach br. Chiny zakupiły 85 tys. t serów, tj. o 20,4% więcej niż w analogicznym okresie 2016 r. Warto przypomnieć, że lipcowe prognozy OECD-FAO w przypadku importu serów do Chin dla 2017 r. zakładały 36-proc. wzrost - mówi ekspert Banku BGŻ BNP Paribas.

W przypadku serwatki w proszku, po 13-proc. wzroście w I połowie br., w III kw. 2017 r. Państwo Środka zakupiło o 6% mniej tego produktu niż w analogicznym okresie przed rokiem. W efekcie w pierwszych trzech kwartałach br. import serwatki wyniósł 397 tys. t i w relacji rocznej był o 6% większy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Paweł Wyrzykowski RSS ALERT    /    Bank BGŻ BNP Paribas RSS ALERT    /    eksport produktów mleczarskich RSS ALERT    /    eksport do Chin RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.159.44.54
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.