Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Mleko

Chiny: niższy wolumen importu mleka

- W pierwszych czterech miesiącach 2016 r. wolumen importu produktów mleczarskich przez Chiny był wyższy niż w analogicznym okresie przed rokiem, jednak w ostatnim miesiącu zakupy większości produktów były mniejsze niż w kwietniu 2015 r. - podaje Paweł Wyrzykowski, ekspert rynków rolnych, BGŻ BNP Paribas.

Chiny: niższy wolumen importu mleka
Fot. Shutterstock

Autor: Paweł Wyrzykowski, ekspert rynków rolnych, BGŻ BNP Paribas
Data: 31-05-2016, 17:34

Ekspert BGŻ BNP Paribas podkreśla, że w świetle najnowszych danych zaprezentowanych przez firmę analityczną CLAL opierających się na bazie GTIS w I-IV 2016 r. import mleka w proszku dla niemowląt ze strony Chin zwiększył się o 26 proc. do 61,3 tys. t, lecz w samym kwietniu roczna dynamika wzrostu była mniejsza i wyniosła 5,5 proc..

- Warto zauważyć, że wartość importu mleka w proszku dla niemowląt (849,1 mln USD) stanowi obecnie największy udział w wartości importu produktów mleczarskich do Chin (37 proc.) - zaznacza Wyrzykowski.

Zwraca również uwagę, iż zakupy pełnego mleka w proszku (PMP) ze strony Państwa Środka w pierwszych czterech miesiącach 2016 r. wyniosły 234,1 tys. t i były o 20 proc. wyższe niż przed rokiem, jednak w samym kwietniu zakupiono o 4,6 proc. proc. mniej PMP niż przed rokiem. Dodatkowo Chiny, w miesiącach I-IV 2016 r., w znaczącym stopniu, bo o 80 proc. do 193,3 tys. t, zwiększyły zakupy mleka i śmietany płynnej, w tym w kwietniu dynamika wzrostu była tylko nieznacznie niższa niż łączna w pierwszych czterech miesiącach bieżącego roku. 

Jeżeli chodzi o zakupy odtłuszczonego mleka w proszku (OMP) to były o 14 proc. większe niż przed pierwszych czterech miesiącach 2015 r. i wyniosły 85,7 tys. t., serów wzrosły o 27 proc. do 30,6 tys. t, a masła o 46 proc. do 33,1 tys. t. W przypadku tych produktów, w kwietniu br. odnotowano jednak spadek wolumenu zakupu w relacji do kwietnia ub.r.

Wyrzykowski podaje, że łączna wartość zakupionych przez Chiny produktów mleczarskich w pierwszych czterech miesiącach 2016 r. wyniosła 2,27 mld USD i była o 12,7 proc. większa niż w analogicznym okresie przed rokiem.

- Warto jednak zauważyć, że oznacza to spowolnieniu dynamiki wzrostu, która w trzech pierwszych miesiącach br. wyniosła 18,4 proc.. Tymczasem USDA opublikowała nowe prognozy dla chińskiego rynku mleka, w których przewiduje, że import mleka płynnego przez Chiny w 2016 r., zwiększy się o 41 proc.. - wyjaśnia ekspert BGŻ BNP Paribas. 

- Zakupy PMP zmniejszą się 14 proc. ze względu na większe niż przewidywano zapasy na koniec 2015 r., a import odtłuszczonego mleka w proszku obniży się o 10 proc.. W tym miejscu warto zauważyć, że w przypadku mleka płynnego największy udział w sprzedaży do Państwa Środka ma UE, a w przypadku proszków mlecznych Nowa Zelandia - dodaje.

USDA prognozuje też, że w Chinach w 2016 r. spożycie produktów mleczarskich wzrośnie o 1,5 proc. do ponad 40 mln t.

- Analitycy zauważają jednak, że spożycie mleka przez konsumentów na poziomie ok. 33 kg/ mieszkańca rocznie wciąż pozostaje o ok. 1/3 niższe niż średniej światowej.  Produkcja mleka w Państwie Środka ma wzrosnąć o 1,2 proc. do 38 mln ton co będzie w pewnym stopniu wynikało ze zwiększenia pogłowia krów z 8,4 do 8,5 mln sztuk - tłumaczy Paweł Wyrzykowski, ekspert rynków rolnych, BGŻ BNP Paribas.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Paweł Wyrzykowski RSS ALERT    /    BGŻ BNP Paribas RSS ALERT    /    mleko RSS ALERT    /    Chiny RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.209.201
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.