Chwilowe mody żywieniowe mogą stać się stałym przyzwyczajeniem
– W naszej branży bardzo ważne jest dopasowanie oferty do bieżących potrzeb naszych konsumentów. Czasami moda szybko przemija, ale z drugiej strony – chwilowy trend może wpisać się na stałe w nasze przyzwyczajenia żywnościowe – mówi Aneta Będkowska, marketing manager w Sertop sp. z o.o.

- Nowe trendy – to idealny moment na poszerzenie asortymentu i wypuszczenie na rynek nowego produktu. W naszym przypadku, takim ostatnim wyrobem, okazało się masło klarowane, idealnie wpisujące się w panujący w Polsce trend zdrowego stylu życia, które dzięki braku laktozy, nadaje się także dla osób nadwrażliwych na ten składnik – mówi Aneta Będkowska.
Zwraca uwagę, że na to, co jemy decydujący wpływ mają specjaliści żywieniowi, którzy raz na jakiś czas wprowadzają nowe trendy w różnych kategoriach jedzeniowych. Weganizm, dieta bezglutenowa czy bezlaktozowa - w tej chwili to chyba najbardziej znane z diet.
Po części są one spowodowane dostosowaniem się społeczeństwa do zdrowotnych trendów rynkowych, ale w dużej mierze często to efekt chwilowej mody na niejedzenie określonych składników. Czy warto się do nich dostosować? – Zdecydowanie tak – odpowiada marketing manager w Sertop sp. z o.o.
