REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Coraz lepsza świadomość konsumentów dot. produktów mleczarskich

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 13-10-2008, 15:10
Coraz lepsza świadomość konsumentów dot. produktów mleczarskich

Konsumenci są bardzo wrażliwi na czynniki związane z produktem, jego cechami organoleptycznymi, jakością i naturalnością - wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Polskiej Izby Mleka wśród konsumentów, którzy spożywają produkty mleczarskie. Zdecydowanie podniosła się świadomość konsumenta, co do fałszowania produktów mleczarskich i dodawania tłuszczów roślinnych oraz konserwantów.

REKLAMA

Spożycie mleka w Polsce jest niskie - 185 litrów rocznie na osobę wobec 350 litrów średnio w całej Unii Europejskiej. W połowie polskich rodzin spożywających mleko (45,2 proc.) zanotowano spadek spożycia, w 29 proc. - spożycie jest na stałym, nie zmienionym poziomie, a tylko
w przypadku 25,8 proc.z gospodarstw domowych konsumpcja mleka wzrosła - wynika z badań przeprowadzonych we wrześniu na zlecenie Polskiej Izby Mleka na terenie całej Polski, na reprezentatywnej próbie 1000 gospodarstw domowych.

Po mleko spożywcze (UHT lub pasteryzowane) sięga z różną częstotliwością prawie 70 proc. Polaków. Konsumentami mleka spożywczego w ponad 60 proc. są kobiety, niecałe 40 proc. osób sięgających po mleko to mężczyźni. Najwyższy udział w strukturze konsumentów posiadają osoby w wieku powyżej 54 lat. Najmniej konsumentów mleka odnotowano w grupach wiekowych 35-44 lata i 25-34 lata.

Największy udział w strukturze konsumentów mleka posiadają osoby z miesięcznym dochodem netto 2001 - 3000 zł/osobę oraz powyżej 3001 zł. Najmniej osób sięgających po mleko odnotowano w grupie dochodowej do 500 złotych na osobę miesięcznie. Wpływ dochodu
w wyraźny sposób różnicuje natomiast strukturę spożycia mleka. Wraz ze wzrostem dochodu maleje spożycie mleka pasteryzowanego w folii na korzyść mleka UHT.

Zła jakość produktu, niesprzyjające czynniki ekonomiczne (podniesienie ceny produktu lub niski dochód w gospodarstwie domowym), opinia innych ludzi oraz odchodzenie z gospodarstw dzieci - to główne uwarunkowania spadku spożycia mleka i jego przetworów wśród Polaków.

Czynnikami warunkującymi wzrost spożycia produktów mleczarskich jest głównie jakość produktu, zwiększenie liczby osób przebywających w gospodarstwie domowym oraz preferencje własne. Istotnymi uwarunkowaniami są również: zaufanie do marki, przyzwyczajenia i nowe marki. Wśród uwarunkowań wzrostu spożycia produktów mleczarskich istotne są także czynniki zdrowotne, w tym rekomendacje znanych osób i postrzeganie produktów jako zdrowe lub mające pozytywny wpływ na zdrowie. Opinie o wysokiej jakości kształtują lojalność konsumentów wobec marki.

 Kolejne grupy czynników sprzyjających większemu zainteresowaniu konsumentów produktami mleczarskimi to czynniki związane z opakowaniem, producentem, okolicznościami spożywania oraz działania marketingowe. Czynniki ekonomiczne plasują się na ostatniej pozycji w strukturze czynników.

Badania konsumencie sfinansowane zostały z Funduszu Promocji Mleczarstwa i środków Polskiej Izby Mleka

 

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 748) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH